Amstel zet Ahoy' op stelten Amstel Bockbier stoot Ezelenbock van de troon Praten over maatschappelijk ondernemen Kort nieuws i Het Rotterdamse Ahoy'-complex barst de laatste week van januari uit zijn voegen dankzij optredens van Boudewijn de Groot, Rob de Nijs, Guus Meeuwis, Trijntje Oosterhuis en Di-rect. Het zijn nog maar een paar van de grote namen die meedoen aan De Vrienden van Amstel Live! 2004. En er zit nog meer in het vat. Daarom is besloten zeven dagen lang de Rotterdamse poptempel af te huren. Dan wordt Ahoy' weer Amstel-rood. Alle artiesten treden er iedere avond op. De presentatie is net als vorig jaar in handen van Manuëla Kemp. Wie erbij wil zijn en een bijdrage aan de feestvreugde wil leveren, gaat snel naar een van de vele voorverkoopadressen. Deze vind je in alle grotere postkantoren en GWK's. Je kunt ook terecht op www.ticketservice.nl. Ahoy' staat op zijn kop op zaterdag 24 en zondag 25 januari en van woensdag 28 januari tot en met zondag 1 februari 2004. Amstel Bockbier is het beste bokbier van 2003. De Amstel-brouwers hebben concurrent Ezelenbock van de troon gestoten. Dat bleek 24 oktober tijdens de prijsuitreiking aan het beste bokbier van Nederland door culinair journalist Johannes van Dam (onder meer Het Parool), in café 't Arendsnest in Amsterdam. Niet alleen Van Dam velde een oordeel. Hij werd bijgestaan door liefhebbers van bokbier die geblinddoekt proefden. In totaal deden 33 merken bokbier mee. Het initiatief voor deze prijs komt van de Alliantie van Bier Tapperijen, die dit evenement voor de derde keer organiseert. De heer P.M. van Daalen, commercieel manager van Heineken Brouwerijen Amsterdam, nam de eerste prijs in ontvangst. Die bestond uit een oorkonde en wisseltrofee in de vorm van een bierpul. Ezelenbock zakte overigens naar de derde plaats. Horn's Bock werd tweede. Zo'n dertig collega's uit alle windstreken kwamen 30 en 31 oktober in Amsterdam bijeen om van gedachten te wisselen over maatschappelijk verantwoord onder nemen. Corporate Affairs had een uit gekiend programma voorbereid met een flink aantal onderwerpen dat Heineken raakt. Alcoholbeleid staat bovenaan de agenda, evenals de zorg voor het milieu. Maar ook de mensenrechten in de ver schillende continenten kwamen aan de orde, net als de vraag hoe Heineken met donaties en sponsoring van goede doelen omgaat. Er werd gerapporteerd over het onderzoek dat Universiteit Nyenrode in opdracht van Heineken uitvoert. In dit onderzoek staan reputatie en doelgroepen (stakeholders) centraal. In de discussie profiteerden de deelnemers uit de Heineken-landen van ieders ervaringen op dit gebied. Bij het slot van de conferentie was de heer Ruys aanwezig. Hij geeft een belangrijke impuls aan het denken en handelen van alle Heineken-medewerkers op dit gebied. Kortom, het werd een uitgebreide gedachtewisseling over onder werpen die een ieder binnen Heineken en daarbuiten steeds meer raken. Heineken Nederlands Beheer

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2003 | | pagina 8