Wereldprimeur Heineken Tapvat: écht tapbier voor elk feestje! Hij ziet eruit om op te vreten. Groot postuur, sterk en met een lekker buikje. Net een echt fust bier, maar dan kleiner. Hij vraagt om een troetelnaam, maar de makers kozen voor 'Heineken Tapvat'. Want dat is precies wat het is. Onder de arm Tekst Berend Schilder Het Heineken Tapvat is een sterke innovatie en primeur in de Nederlandse markt, écht tapbier te koop in de supermarkt en slijterij. Het 4,75 liter-vaatje wordt speciaal geïntroduceerd voor de feestdagen en is verkrijgbaar van de laatste week van november tot aan het einde van het jaar. De kracht van het Tapvat is zijn eenvoud, zeggen geestelijk vader Harold Vlooswijk (Research Development), Job Bogaard (Heineken Nederland Supply) en Arthur Kuiters (Heineken Marketing). Zet het tapvat minimaal acht uur in de koelkast, klik de tapknop en het tappijpje vast op het tapvat en tappen maar. Nadat het Tapvat is aangeslagen, is het bier nog 21 dagen houdbaar, zodat het niet in een keer leeggedronken hoeft te worden. Kuiters: "Het is nu voor het eerst mogelijk om buiten de horeca echt tapbier te kopen in de supermarkt en slijterij. Het Heineken Tapvat wordt speciaal geïntroduceerd voor de december maand en richt zich daarmee op het feestsegment: écht tapbier voor elk feestje dus." Collega Vlooswijk: "De uitdaging was om thuistappen mogelijk te maken op een heel simpele manier, in een niet al te grote verpakking zodat je die in de supermarkt nog onder je arm kunt meenemen. Zo kwamen we op de gedachte om bestaande innovatieve technieken te verenigen tot één nieuw tapbier systeem. Het resultaat is ogenschijnlijk eenvoudig: een groot

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2003 | | pagina 12