van Nederland Een storm in een lege fles bier beste reputatie De Deze maand ontving de redactie weer een aantal originele foto's, ingezonden door (oud-)collega's of consumenten, gemaakt in verschillende landen. De zwaarste storm in twaalf jaar eiste zondag 27 oktober bij Heineken Zoeterwoude gelukkig alleen glazen slachtoffers. Duizenden lege bierflesjes vielen ten prooi aan de windvlagen en het resultaat is duidelijk. Het opruimen van de rommel was nog een hele klus. Als scherven geluk brengen, zitten we de komende maanden goed. Astrid Wiffrie, werkzaam op de afdeling Verkooptelefonie bij Heineken Brouwerijen Rijnland, is in juli 2002 met vakantie geweest op Ibiza. Elke dag kwam de Heineken-auto langs om het restaurant te bevoorraden en dat leverde dit plaatje op. Johan Renee, beheerder Bedrijfsrestaurant Heineken Brouwerijen Amsterdam, kwam op een van zijn vele vakanties naar Engeland langs het plaatsje 'Bierton' in de buurt van Aylesbury, Buckinghamshire. Omdat zijn partner de Engelse nationaliteit heeft, is Bierton voor hem een normale plaatsnaam. Ze zijn toch gestopt om een foto voor Vers van 't Vat te maken. De werkvoorbereider op de bouwkundige afdeling in Zoeterwoude, Hans Wesselingh, vond een variant op de welbekende blikvangers: de flessenvangers. Deze kratten vormden tijdens een schuurfeest een glasbak, om te voorkomen dat alle flesjes op de grond terechtkwamen. Vers van 't Vat, november 2002 9 Heineken heeft de Reputation Award 2002 gewonnen. Dat betekent dat we het bedrijf met de beste reputatie van Nederland zijn. Heineken neemt de Award over van de winnaar van vorig jaar, Ahold. Anthony Ruys ontving de prijs 30 oktober dan ook uit handen van Ahold-topman Cees van der Hoeven. In 2001 nam Heineken nog de vierde plaats in op de ranglijst. Blauw Research meet jaarlijks de reputatie van de dertig meest zichtbare organisaties in Nederland. Daarvoor werden dit jaar ruim vijfduizend mensen ondervraagd. Heineken scoorde op vijf van de zes onderdelen het hoogst: financiële performance, producten en diensten, organisatie als werkgever, emotionele aantrekkelijkheid en mens en maatschappij. Alleen op het onderdeel visie en leiderschap presteerde het bedrijf Microsoft beter. Ahold, Unilever, Microsoft en Ikea completeren de topvijf - achter Heineken uiteraard.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2002 | | pagina 9