All Ireland Festival Utrecht Van 31 januari tot en met 11 februari 2001 stond Utrecht met het All Ireland Festival in het teken van Ierse muziek, Ierse literatuur, Iers theater, Ierse film, Ierse fotografie, Ierse dans en Iers bier. Dat laatste is logisch, want op zo'n groots Iers festival mag Murphy's als sponsor natuurlijk niet ontbreken. Het All Ireland Festival is een 'kunstenfestival' met bijzondere en unieke producties van het héle Ierse eiland, dus zowel uit de Republiek als uit Noord-lerland. Het festival is een samenwerkingsproject van Muziekcentrum Vredenburg, Tivoli, SJU Jazzpodium, Theater Kikker, Filmtheater 't Hoogt, Universiteit Utrecht/Studium Generale, Huis a/d Werf, diver se uitgeverijen, The British Council en de Ierse ambassade. Op het programma stonden folk- musici singer-songwriters als Luka Bloom, Niamh Parsons, Séan Keane en Dervish, klas sieke muziek van onder meer het Ulster Orchestra en het Vanbrugh Quartet, experimen tele muziek van Michael Alcorn en pianiste Joanna MacGregor, alsook jazzmuziek van het Brian Irvine Ensemble. Verder stond een aantal "Wij zijn erg blij met een evenement a/s het All Ireland Festival. Het is belangrijk voor Ierse kunstenaars om publiciteit te krijgen in het buitenland en duidelijk te maken dat wij niet zijn blijven stilstaan. De cultuur in Ierland is de laatste tien, twintig jaar sterk veranderd en bestaat niet meer alleen uit jigs en andere volksmuziek", aldus de Ierse componiste Jane O'Leary in Vredenburgs Maandagenda van februari. avonden op het programma met moderne Ierse schrijvers, Ierse films en theater van De Theatercompagnie. Het Murphy's-team was bij het festival aanwezig om van Murphy's Irish Red Beer en van de Ierse sfeer te genieten. En dat is goed gelukt, zoals uit bijgaande foto's blijkt! Achter v.l.n.r.: Cormac Mc. Carthy (business development Horeco), Sabine Alblos (junior brand manager Food), Ginny von der Steen-Nijman (brand ma nager Horeco), Alexander Koch (brond manager Food), Norbert Kout en Donall O'Sullivan (international brand team). Voor v.l.n.r.: Chrisje Daris (international brand team) en Emer Devlin (EOF student) Norbert Kout, junior brandmnnager Speciaalbieren

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2001 | | pagina 23