Ontwikkelingen speciaalbieren Vers van 't Vat 50 jaar ^BEPROEVING Onze speciaalbieren hebben weer goed van zich laten horen. Begin januari meldden we nog dat Wieckse Witte en Vos in ternationaal (waaronder Spanje, Griekenland en de USA) zouden worden geïntroduceerd. Murphy's kreeg een eigen websi te op internet: www.murphys.nl. Ook de reclamecampagne op te levisie loopt goed voor dit echte Ierse merk. Heineken verwerft 50% belang in Affligem Heineken heeft 50% van de aandelen overgenomen in Affligem Brouwerij BDS N.V. (voorheen brouwerij De Smedt N.V.), gevestigd in het Belgische Opwijk. Deze brouwerij brouwt voornamelijk Affligem. Voor Heineken betekent dit een versterking van het segment speci aalbieren, terwijl de overeenkomst betere afzetkansen biedt voor de partners. Het millenniumjaar is bijna voorbij. Op naar 2001. Maar niet voor onze traditionele terugblik op de afgelopen twaalf maanden met daarin onder meer STAR Chain, Employability, vijftig jaar Vers van 't Vat en de OR-verkiezingen. Jaar 2000 Amstel kwam in maart met een speciaal eenmalig nieuw product op de markt: De Beproeving. Een zwaar bier met een alcoholgehalte van acht procent en een inhoud van 75cl. De fles was verpakt in een houten kist met tralies, die je niet een-twee-drie kon openmaken. Dat ondervond ook productmanager Geert Swaanenburg, die zich daarom speciaal voor de voorpagina van VVV 2 in zo'n houten kist liet opsluiten. Ons eigen personeelsblad vierde in april 2000 zijn vijftigjarig bestaan. Eerder dat jaar, in januari, was er een wisseling van de wacht. Hoofdredacteur Maarten Bakkenist verliet Heineken voor een functie bij Boskalis. Peter Everts (PR) werd hoofdredacteur ad interim. Later dit jaar is stilgestaan bij het zilveren jubileum van Heineken Zoeterwoude met een personeelsfeest en een speciale party voor genodig den waaraan heel veel medewerkers hebben meegeholpen. Ook andere vestigingen hielden dit jaar hun personeelsfeest. Het is overigens voor het laatst dat dergelijke, grootschalige feesten zullen worden gehouden. De bedoeling is in de toekomst per afdeling bij elkaar te komen voor een ge zellig uitje. Nieuwe entree en zilveren jubileum voor Zoeterwoude Op 3 januari werd de vernieuwde hal van het hoofdkantoor in Zoeterwoude in ge bruik genomen. Voor de meeste 'bewoners' van dit kantoor was dit wel even wen nen: de toegang bestaat voortaan uit elektronische tourniquets en het gebruik van een (vernieuwde) Heineken-pas. De ontvangstruimte is er wel op vooruitgegaan: niet alleen qua entree, maar ook door de charmante ontvangst van in nieuwe Heineken-uniformen gestoken receptionistes.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2000 | | pagina 6