Ontwikkelingen
speciaalbieren
Vers van 't Vat 50 jaar
^BEPROEVING
Onze speciaalbieren hebben weer goed van zich laten horen.
Begin januari meldden we nog dat Wieckse Witte en Vos in
ternationaal (waaronder Spanje,
Griekenland en de USA) zouden
worden geïntroduceerd.
Murphy's kreeg een eigen websi
te op internet: www.murphys.nl.
Ook de reclamecampagne op te
levisie loopt goed voor dit echte
Ierse merk.
Heineken verwerft 50% belang in Affligem
Heineken heeft 50% van de aandelen overgenomen in Affligem
Brouwerij BDS N.V. (voorheen brouwerij De Smedt N.V.), gevestigd in
het Belgische Opwijk. Deze brouwerij brouwt voornamelijk Affligem.
Voor Heineken betekent dit een versterking van het segment speci
aalbieren, terwijl de overeenkomst betere afzetkansen biedt voor de
partners.
Het millenniumjaar is bijna voorbij. Op naar 2001. Maar niet voor onze traditionele terugblik op de afgelopen twaalf maanden met
daarin onder meer STAR Chain, Employability, vijftig jaar Vers van 't Vat en de OR-verkiezingen.
Jaar 2000
Amstel kwam in maart met een speciaal eenmalig nieuw product op de
markt: De Beproeving. Een zwaar bier met een alcoholgehalte van acht
procent en een inhoud van 75cl. De fles was verpakt in een houten kist
met tralies, die je niet een-twee-drie kon openmaken. Dat ondervond ook
productmanager Geert Swaanenburg, die zich daarom speciaal voor de
voorpagina van VVV 2 in zo'n houten kist liet opsluiten.
Ons eigen personeelsblad vierde in april 2000 zijn vijftigjarig bestaan.
Eerder dat jaar, in januari, was er een wisseling van de wacht.
Hoofdredacteur Maarten Bakkenist verliet Heineken voor een functie bij
Boskalis. Peter Everts (PR) werd hoofdredacteur ad interim.
Later dit jaar is stilgestaan bij het zilveren jubileum van Heineken
Zoeterwoude met een personeelsfeest en een speciale party voor genodig
den waaraan heel veel medewerkers hebben meegeholpen. Ook andere
vestigingen hielden dit jaar hun personeelsfeest. Het is overigens voor het
laatst dat dergelijke, grootschalige feesten zullen worden gehouden. De
bedoeling is in de toekomst per afdeling bij elkaar te komen voor een ge
zellig uitje.
Nieuwe entree en zilveren jubileum voor Zoeterwoude
Op 3 januari werd de vernieuwde hal van het hoofdkantoor in Zoeterwoude in ge
bruik genomen. Voor de meeste 'bewoners' van dit kantoor was dit wel even wen
nen: de toegang bestaat voortaan uit elektronische tourniquets en het gebruik van
een (vernieuwde) Heineken-pas. De ontvangstruimte is er wel op vooruitgegaan:
niet alleen qua entree, maar ook door de charmante ontvangst van in nieuwe
Heineken-uniformen gestoken receptionistes.