Horecaman 121 hart en w£mi Het is belangrijk om overal je gezicht te laten zien' Rob van Leendert begon zijn carrière in de ac countancy bij KPMG in Maastricht. Voor KPMG zat hij onder meer op Curagao, waar hij voor het eerst met verschillende bedrijven van Heineken te maken kreeg. Hij vond het toen al een leuke onderneming om voor te werken, maar pas de tweede kennismaking zorgde voor zijn uiteindelijke overstap naar Heineken. "Dat was in de periode dat ik weer in Limburg kwam te werken, toen de overname van brouwerij De Ridder speelde. Vanuit KPMG was ik daarbij betrokken. Door deze tweede ervaring met Heineken kreeg ik interesse in een baan bij de brouwerij en solliciteerde ik als hoofd Planning Control Horecagebied Limburg. Voor mij een logische stap: ik kende Limburg goed, ik kende Heineken en ik kende de horeca. Ik heb bij voorbeeld een jaar na mijn middelbare school in de horeca gewerkt en runde met twee vrien den een eigen café in Maastricht." Bestaat dat café nog? "Nee, helaas niet. Het is nu een woonhuis ge worden." Na enkele andere functies werd u directeur Horeca van de Brand Bierbrouwerij. Van de verkoop naar een brouwerij, waar u ook voor het eerst met productie te maken kreeg. Hoe kijkt u op die periode bij Brand terug? "Dat was een hele leuke ervaring. Het grappige was eigenlijk dat ik voor mijn gevoel bij de grootste concurrent uit mijn vorige functie, ge westelijk unitmanager Zuid, kwam te werken. Heineken en Amstel, van oudsher in Limburg aanwezig, waren in de jaren voor ik bij Brand kwam met een sterke imagoverbetering bezig. En daarbij werd Brand met name in de periode voor de overname als de grootste concurrent gezien. Maar dat gevoel is snel veranderd, want

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2000 | | pagina 4