Lingen's Blond bouwt mee aan domino-wereld! In de Prins Bernardhal te Zuid-Laren werd 3 novem ber tijdens Domino Day het nieuwe wereldrecord domino behaald. Van de 3.112.000 geplaatste stenen vielen er 2.977.678 om! Lingen's Blond droeg een steentje bij. Zoals u al in Vers van 't Vat nummer 7 heeft kunnen le zen is Lingen's Blond afgelopen zomer van start gegaan met de nieuwe televisiecommercial. Daarin haalt de hoofdpersoon halsbrekende toeren uit in een veld vol dominostenen, uiteraard zonder de controle te verlie zen. Het sponsoren van de Domino Day was een uit gekiende mogelijkheid voor Lingen's Blond om extra aandacht te vestigen op het merk en de commer cial. Domino Day is hét jaarlijkse kijkcijfer spekta kel, en ook dit jaar zaten er 3,5 miljoen Nederlanders aan de buis gekluisterd (kijkcijfers die alleen door finalewedstrijden van het Nederlands voetbalelftal worden overtroffen). Emoties onder controle Soms pinkten de bouwers een traantje weg, maar meestal werd er hard gejuicht en geklapt. Met een Lingen's Blond-biertje in de hand hielden ze de emoties onder controle. De laatste twee projecten, 'de big bang' en 'de afvalwand' vielen letterlijk voor de neus van de bouwers. Pas halver wege het big bangveld zou het record van Azië kunnen worden verbroken. Met veel vuurwerk vielen de laatste stenen van Domino Day. Vervolgens moest worden gewacht op de dominotarissen, die met 22 mensen het veld betraden om de overgebleven stenen te tellen. Het zou er om spannen. Gelukkig kwam een dominotaris met het verlossende antwoord; het wereldrecord was weer gehaald. Tijd om te gaan feesten en dat deden de bouwers met veel plezier tot in de kleine uurtjes, en zo ook de sponsors... Sabine E. Alblas junior brandmanager Specialties J .jpjwlliAsjllL.'f1 iF-» gflh TTTOkl*Jn>a 13 htflin vm yr Live-uitzending Het brandteam Specialties was aanwezig bij de live-uitzending van Domino Day. Nadat Lionel Richie de eerste steen omstootte, kon het spektakel beginnen. De stenen gingen op weg naar het startproject, waar symbolisch het Chinees/Japanse record werd verbroken en er met verf het woord 'reaction' op de witte ste nen verscheen. Daarna ging het wat minder goed. Bij het project 'de puzzel' bleef een aantal vlakken staan en het project 'de verbeelding' wilde eerst helemaal niet om gaan. Het Lingen's Blond Veld, 'de Luchtsprong' genaamd, be stond uit een groot Lingen's Blond logo dat zou worden aan getikt door een bunjee jumpen- de dominosteen (zie figuur). De bungee jumper bleef helaas overeind, maar het Lingen's Blond-logo viel gelukkig wel. Alles was onder controle!

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2000 | | pagina 22