Amstel wederom nummer 1! Onze drijfveer is de consument "Erkenning aan ieder individu, maar ook aan het totaai" Freek de Wette (links) neemt de Ring in ontvangst Sponsoring is vandaag de dag niet meer weg te denken. Reden genoeg voor de Vereniging van Communicatie- Adviesbureaus (VEA), het Centrum voor Marketingcommunicatie (GVR) en het blad Sponsor Magazine om een Nederlandse sponsorprijs in het leven te roepen. Dit resulteerde in de zogenoemde Sponsor Ring. Deze prijs is bedoeld als erkenning van geslaagd sponsorbeleid van bedrijven of instellingen. Op 8 november werd deze onderschei ding voor het eerst uitgereikt. Amstel was een van de genomineerde merken. zeven jaar heeft neergezet. Dat vind ik het mooiste ervan! Zeven jaar geleden liep de Stok. Amstel-campagne niet goed. Het merk werd gezien als stoffig, oud. BvW Er is toen gekozen voor een zo- genoemde 'one word'-propo- sition: vriendschap. We hebben het thema langza merhand uitgekristalli seerd en dit heeft geleid tot een geïntegreerde marketingcommunica tie-aanpak." Er zijn totaal zes categorieën: Sport, Kunst, de verschillende media. De integratie van de Media, Cultuur Entertainment, Maatschappij verschillende sponsorrichtingen, en de Oeuvreprijs. Amstel was genomineerd in muziek, voetbal (nationaal ^"^SSSSSmI maar liefst drie categorieën, namelijk voor en internationaal) in Media met het programma 'De vrienden van het thema 'Vrienden Amstel LIVE!' (ook winnaar van De Gouden van Amstel' heeft jfl Notenkraker, red.), voor Sport met Voetbal tot een consis- (Champions League en KNVB) en voor de tente en uit- Oeuvreprijs (Grand Prix). Uiteindelijk sleepte stekende aan- Amstel twee 'Ringen' in de wacht. In De Rode pak geleid. De Hoed in Amsterdam nam Freek de Wette, Grand Prix brandmanager Amstel Sponsoring, de Sponsor binnen de Ring voor Media én de Oeuvreprijs in ontvangst. Nederlandse aflft Sponsoring." Het 'Sponsor Magazine' vermeldde: "Amstel heeft in haar sponsorbeleid gezorgd voor een Een reactie van 'perfect fit' van de doelstellingen. Op alle fron- Freek de Wette: ten heeft men daarbij de exploitatie in de vin- "Trots! Een bevesti- gers. Er wordt innovatief nagedacht en steeds ging van de inzet, het worden er creatieve en op de actualiteit inspe- vele praten en werken wat lende invalshoeken gevonden. Daarbij is een een heel Amstel-team met maximale exploitatie gehaald door de inzet van heel veel mensen eromheen in

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2000 | | pagina 16