Oe oranje hoeden van Heineken waren zeer gewild Uiteraard waren er ook speciale acties voor de werknemers van ons bedrijf. Zo konden alle brou werij- en productiemedewerkers in Den Bosch, Zoeterwoude, Wijlre en Bunnik de halve finale op donderdag 29 juni (Nederland-ltalië) live volgen via televisies in de brouwerijen. Een actie die eerder, tijdens het Wereldkampioenschap voet bal in 1998 ook een groot succes was. Ook de voetbaltoto, uitgeschreven door Amstel (sponsor van de KNVB en de UEFA Champions League) voor alle personeelsleden van ons be drijf, liep uitstekend. Per wedstrijd waren er al 1550 deelnemers, waarbij tweederde deelnam per e-mail. Deelnemers moesten van tevoren ra den wat de eindstand van een wedstrijd zou zijn, hoe de stand in de rust zou zijn en in welke mi nuut het eerste doelpunt zou worden gemaakt. Daarbij waren leuke prijzen te winnen, zoals kaarten voor een Champions League-wedstrijd met een Nederlandse ploeg (de hoofdprijs), een strandstoel, pennenset, het shirt van het Nederlands elftal, een horloge of sporttas van Amstel. De enige wedstrijd die geen eerste prijs opleverde was de match Nederland-Joegoslavië. Want wie had ooit kunnen voorspellen dat de Nederland stond in vuur en vlam tijdens het Europees Kampioenschap voetbal dat vori ge maand in Nederland en België werd gehouden. Geen wonder, want onze eigen Oranje-ploeg wist de halve finale te halen! Straten, huizen, mensen, stadions, alles was oranje getint, de kleur van het vuur. Heineken speelde hier handig op in door het ver kopen van Heineken Oranje-hoeden met daarin 10 flesjes bier. En die hoeden vielen ze ker op, te midden van alle andere uitingen op de televisiebeelden, die de hele wereld zijn overgegaan.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2000 | | pagina 16