Vorig jaar heeft 7UP opnieuw bewezen marktleider te zijn in de lemon lime-categorie. De succesvolle Cool Down mediacampagne heeft geresulteerd in een sterke volume groei en stijging van het marktaandeel. 2000 wordt het jaar van het nieuwe jasje van 7UP. Dit om de verfrissing van 7UP beter te communiceren. En uit onderzoek blijkt dat het nieuwe design het bij de consument goed doet. Op het etiket prijkt nu ook de claim 'ultimate refreshment met extracten van limoenen en citroenen'. Hiervoor is gekozen omdat 7UP een verfrissende frisdrank is en om te benadrukken dat 7UP gemaakt is van natuurlijke ingrediënten. Ter introductie van het nieuwe design komt er een nationale promotie, die de ultieme verfrissing en de citroen- en limoen-aroma's benadrukt. In verschillende supermarkten zijn gratis citroen- en limoen-ijsblokjes te verkrijgen bij aankoop van twee flessen 7UP, Pepsi en/of Sisi." Willem Treep, Vruniona brouwerij, hetgeen ontzettend enthou siast werd ontvangen. Terecht, is ach teraf gebleken, ledereen had het fan tastisch naar zijn zin en werd voorzien van hapjes, drank, broodjes en muziek. Degenen die dat op prijs stelden, heb ben nog een kleine rondleiding gekre gen en Heineken kon absoluut niet stuk. De algemene vraag was wel of wij dit vaker deden, omdat alles zo ge smeerd en vlekkeloos verliep en overal aan gedacht was. Zelfs aan een techni cus voor het geval een van de liften vast zou komen te zitten. Na nog een inter view voor Radio 538 met de winnaar en Brand Manager Mark Ruygrok gingen de remmen los. Maar om 00.00 uur was het toch echt afgelopen en is het hele gezelschap weer teruggebracht naar huis. Eén groot compliment aan alle medewerkers voor de prima aankleding en verzorging en aan Major Tom die in de liften elk glas vulde van wie dit op prijs stelde. Wilma Gertenaar was nog een verrassing. Om 18.15 uur werd de prijswinnaar in Zevenaar van huis gehaald door een 'Major Tom' (uit gerust met een plastic blikpak) die de gasten uitnodigde om plaats te nemen in de bus die het hele gezelschap naar Amsterdam vervoerde. Pas in de bus werd het gezelschap verteld waar het feest werd gehouden. In de Heineken-

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2000 | | pagina 9