lij werkt ruim 31 jaar voor ons bedrijf en kwam destijds op 1 iptember 1968 in dienst van de Amstel brouwerij. Sinds die periode heeft lick Hageman diverse functies bekleed, onder meer binnen Thuisverbruik n Marketing Service. Zijn huidige functie, Gewestelijk Unit Manager GUM) Noord-Oost Nederland, wordt binnenkort tijdelijk onderbroken. Sant bij het ter perse gaan van dit nummer pakken Dick en zijn vrouw de offers voor een detachering naar Down Under. Maarten Bakkenist sprak y et hem. Dick Hageman werd geboren op 15 oktober 1942 in Amsterdam. Hij volgde daar een opleiding aan het Lyceum en de Avond handelsschool en kwam in 1968 in dienst van de voormalige Amstel Brouwerij aan de Amsterdamse Mauritskade. In de 31 jaar dat hij in dienst is, bekleedde hij negen verschillende functies, waarvan we er hier enkele opnoemen: winkelvertegenwoordiger, groothandelvertegen- 5 de Horeca-markt erg veranderd in de afge- jpen jaren en zo ja, hoe? De markt wordt steeds complexer. We noemen iet wel eens een verdringingsmarkt. In de eerste laats zien we in vergelijking met vroeger steeds ongere en beter opgeleide horeca- )ndernemers en het ontstaan van nieuwe oreca-formules. Daarnaast bemerken we in de afgelopen jaren een opvallende verschuiving in le behoeftes van het uitgaande publiek, roeger ging men bijvoorbeeld naar een concert n dat was 't dan. Tegenwoordig gaan mensen erst een drankje pakken, dan gaan ze ergens akker uit eten, wonen een concert bij en sluiten en gezellige avond af met een afzakkertje, itgaan wordt echt gepland, tot een feest emaakt. Het is veel meer een mix van 'stap- en' en ontspanning geworden. Beide ontwikke- ngen vragen van onze organisatie om daar op en professionele en vooral creatieve op in te oelen." wikkeling niet met beide handen zouden aan grijpen en die weer in allerlei nieuwe kansen zouden omzetten. Daarin schuilt juist de kracht van Heineken." En nu Heineken naar Australië. Wat gaat u daar precies doen? "Eind van de maand pakken we onze koffers. Heineken gaat vanaf 1 oktober in dit gebied zelfstandig opereren. Kennelijk vindt Heineken mijn kennis en ervaring in dit verband belang rijk. De bedoeling is dat ik het lokale manage ment gedurende twee maanden ondersteuning biedt bij de coaching en begeleiding van het verkoopapparaat. Eerlijk gezegd hoop ik dat die periode te kort blijkt te zijn. Ik vind het een hele eer. Een soort kroon op m'n werk. Ik ben me ook helemaal suf aan 't lezen over dit deel van de wereld. Meters boeken heb ik staan. Ik heb nog nooit zoveel op Internet gesurft. Van collega's heb ik een halve bijbel gekregen over de aard en werkwijze van onze organisatie daar. Ik heb er zin in. M'n vrouw en ik kijken er echt naar uit." woordiger, accountmanager, landelijk verkoop leider Thuisverbruik en hoofd Horecagebied. Ook volgde hij enkele opleidingen in binnen- en buitenland, onder meer in Genève, Chigaco en het Engelse Ashridge. Dick is getrouwd, heeft drie kinderen en eenzelfde aantal klein kinderen. In zijn vrije tijd heeft hij altijd veel aan sporten als voetbal, volleybal en tennis gedaan. Tegenwoordig is hij vooral veel te vinden op de golfbaan. Verder houdt hij van tuinieren. oe denkt u over de bewegingen binnen Horeca m het brouwerijbelang terug te brengen? We weten dat nog niet precies. We zijn al angere tijd druk bezig met het zoeken naar antwoorden op ontwikkelingen die op ons af- omen. Feit is wel dat als de brouwerijbelangen neer aan Europese regelgeving worden ge bonden, we voor allerlei nieuwe, interessante uitdagingen komen te staan. Maar, we zouden Heineken niet zijn als we een dergelijke ont onze ende Maarten Bakkenist eren

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1999 | | pagina 5