Zomersong DE VERLEIDING II - JJf. CC Zt.-~S; Taart van Steven Siemer (DCS, hier rechts op de foto) voor de collega 's van Food Microplanner Binnenland van de afdeling Centrale Logistiek Heineken Nederland, is de biervoorraad op deze 13de augustus al aardig geslonken. Maar dat is volgens hem nog geen probleem. "We hebben voor de zomer een aantal scenario's in de kast liggen. Het zal niemand verwonderen als ik zeg dat we de afgelopen week het 'extreme-zomersituatie-scenario' hebben gehanteerd. Een of twee van deze weken is op zich geen probleem, maar als het daarna nog een paar weken zo warm is, en we dezelfde extreem hoge verkopen behalen, wordt het lastiger. Maar goed, dan zijn wij er voor om samen met andere afdelingen oplossingen te vinden." Volgens Rob Robbers, ook van de afdeling Centrale Logistiek, is deze hit tegolf wel heel extreem. "De algelo pen week hebben we bijvoorbeeld 24.000 hectoliter Heineken 33cl blik- bier verkocht! Dat hebben we nog nooit meegemaakt. Zowel aan de fus- tenlijn, de blikkenlijn als aan de fles- senlijn wordt dan ook enorm had gewerkt. Alles draait op volle toeren. Het komt in deze dagen overigens goed uit dat we sinds april een gloed nieuwe bliklijn (Colonne 17) hebben in Den Bosch." aardic aanbod Ook bij Vrumona wordt met man en augustus 1 Pepsi-promotie rondom Spice Girls (Vanaf begin augustus is er een uitgebreide Pepsi-promotie rondom de populairste meidengroep van dit moment.) Amstel 1870 met 'Kraanige kist' en bioscoopbon 18 tot en met 31 augustus) Uitmarkt Amsterdam (Heineken, 29-31 augustus) macht gewerkt. "Het is hier een gek kenhuis. Normaal werken we in een 3-ploegendienst en, als het heel druk is, een enkele keer op zaterdag maar nu werken we volcontinu op een aan tal verpakkingslijnen. Dus ook in het weekeinde. Maar we hadden geen enkel probleem mensen daarvoor te krijgen, want iedereen is opgelucht dat het nu eindelijk mooi weer is. 'Dat werd tijd' is het algemene gevoel", vertelt Verpakkingsmanager Martin Fleurkens. "Het is echt 'alle hens aan dek'. Er moesten etiketten worden bij - besteld, blikken moeten overal van daan worden gehaald, extra suiker besteld... Het lukt wel, maar het vergt veel van de organisatie. Vooral omdat veel medewerkers met vakantie zijn. We hebben dan ook veel uitzend krachten moeten inhuren. Er waren zelfs mensen van kantoor die me heb ben gebeld of ze soms konden mee helpen. Van dat aanbod hebben we geen gebruik gemaakt, maar het was wel heel aardig aangeboden." Produc ten waarnaar veel vraag is, zijn Royal Club tonic en bitter lemon. "Als het heel warm is, worden die altijd veel gedronken." Maar dat zijn niet de eni ge gewilde drankjes. Rijden er gemid deld ongeveer 70 vrachtwagens de poort uit, nu zijn dat er tussen de 130 en 140. record Bij Stadsbrouwerij De Ridder in Maas tricht, zo horen we een paar dagen later, heeft het zomerse weer tot een nieuw record geleid. "We hebben tien procent meer gebrouwen dan we tot nog toe ooit hebben gedaan", zegt Wint van Wijk, brouwmeester bij De Ridder. "We werken nu ook op zater dag. Tot nu toe gaat het goed, maar als het zulk weer blijft, houden we het niet bij. Het enige probleem is dat iedereen zijn bestelling op maandag wil hebben. Dat kan helaas niet. We moeten de productie over de hele week spreiden." Js bait ar ïV:ÜE ZEI mjat Mti !,'E ME Let op ISfEM fe nTce at. HEEffi.UK HELDER faw, ik spég r MCDENIN, i wil iret jou wel K Zit zoeterwoude - Platenmaat schappij EMI heeft het lied van de Heineken Zomer-commercial uit gebracht op CD-single. Het num mer, getiteld 'Wilde Zee', wordt gezongen door de groep De Verlei ding. De tekst is de Nederlandstali ge versie van de oude Tom Jones- hit 'It's not unusual'. Het plaatje is geproduceerd door Jaap Eggermont en ligt sinds 11 augustus in de winkels. Intussen is het nummer al regelmatig te horen op de radio. september O Gratis zakmes hij sixpack Vos O Actie Amstel 'gereedschapskist' (bij Gall&Gall, setje Amstel bieren en Praxis-kortingsbon) O Nieuwe commercials Heineken en Amstel O Amstel Libre Trofee (Amstel, biljarten) (Wijzigingen voorbehouden. Voor meer informatie over genoemde culturele evenementen kunt u terecht bij de plaatselijke VVV's.) oktober O Music Nights Maastricht (Heineken) O Uitlevering Heineken Tarwebok en Amstel Herfstbock (6-10) O Heineken Slijterspromotie (cadeauverpakking: 4 designglazen en 12 flesjes Heineken) O Start Heineken Crossover Award (stimuleringsprijs voor musici/bands die diverse muziekstijlen combineren)

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1997 | | pagina 9