Een nieuw vaatje aangeslagen Elke maand belichten we een nieuw horecapunt waar een of meer van onze biermerken worden geschonken. Dit keer zijn dat er twee: Brasserie Mayor's aan de Turfmarkt 2 en Café Van Beek, de Turfmarkt 6 in Den Haag. Café Van Beek schenkt Heineken, Wieckse Witte, De Koninck, Lingen's Blond, Taiwebok en de frisdranken van Vrwnona. Daarnaast kan de bezoeker kiezen uit enkele menu-gerechten. Het café is geopend op maandag, dinsdag, woensdag en zaterdag van acht uur 's morgens tot twaalf uur 's nachts.-En donderdag en vrijdag van elf uur 's morgens tot twaalf uur 's nachts van zijn len. Een ederland ieGWN ïguila in huidige len sprak i warmte and. n drukke 1959 in chef in erdamse zijn car- •ualité et j Brasse- Herman irrière in xwerijen gewerkt. iord van ele (oud-) ;genheid afscheid i en zijn De Hofstad verbouwt. Dat is te merken aan de nieuwe bedrijfs panden die over de snelweg rich ting Den Haag worden ge bouwd, maar ook aan het plein bij de Turfmarkt. Want daar, in het nieuwe gemeentehuis van die stad zijn twee Heineken- lokaties gevestigd. Brasserie Mayor's op de Turfmarkt num mer 2, wordt gerund door het in Scheveningen al lang bekende horeca-echtpaar Thea en Remco Verheyen. De Brasserie is een eigen ontwerp van de familie, dat prima past in de stijl van het gemeentehuis. Hoge plafonds en vooral veel ramen. Glaswerk aan alle kanten en van zowel binnen als buiten bereikbaar. In het midden is de bar, daarom heen staan de tafels en stoelen voor de gasten. Optie Thea en Remco hebben al een zaak in de Palace Promenade, Coco's Snackcenter geheten, maar wilden daarnaast eens heel wat anders. "Toen ik voor het eerst hoorde van de gemeen teplannen nam ik meteen een optie op dit pand", legt Remco uit. "Na dertig jaar Schevenin gen zit ik nu midden in hartje Den Haag." Heineken was al langer geïnte resseerd in de ontwikkelingen Brasserie Mayor's is van maan dag tot en met zaterdag geopend van negen uur 's morgens tot twaalf uur 's nachts. Je kunt er Heineken, Wieckse Witte, Lingen 's Blond, Heineken Tarwebok en de frisdranken van Vrumona krijgen. Daarnaast is er een uitgebreide menukaart Familiecafé Iets verderop aan de Turfmarkt bevindt zich Café Van Beek. Een echt familiecafé dat eerst aan het Spui was gevestigd en sinds september dit jaar in het nieu we Haagse Gemeentehuis is ondergebracht. Het is ook een echt bruin café, maar dan in een modern jasje gegoten. Aan de muur hangen verschillende schilderijen van ondermeer het oude Café Van Beek. Het meu bilair ademt iets vertrouwds en gezelligs uit. Rechts achterin bevindt zich de ruime, ronde bar. Een ontwerp van het Bouw- adviesburo van Heineken. "En heel goed uitgevoerd", vinden de neven en eigenaren Ton Smal en Fred van Beek. rond het gemeentehuis en haak te op de nieuwe situatie in. Ver tegenwoordiger Joost Meijlink hierover: "De binnenstad van Den Haag is als vanouds een stad waar veel bier wordt ver kocht op een kleine oppervlak te. In het centrum vind je voor namelijk café's en bars. Wij zijn hier als merk sterk vertegen woordigd en willen die positie graag behouden en uitbreiden. Vandaar dat wij een jaar of vier geleden al zijn gaan praten met de eigenaar van dit pand." ren die hier na de trouwzaal met een gezelschap een koffietafel hebben tot zakenmensen en theaterbezoekers. We hebben hier nu zo'n 52 zitplaatsen, die we naar binnen toe willen uit breiden. En van de zomer, als de verbouwing hier rond het plein eindelijk klaar is, kunnen we wel zo'n vijfhonderd mensen bergen." Freds opa en Tons vader waren de eerdere eigenaren van het café. "Maar na veertig jaar hield mijn vader het voor gezien", vertelt Ton Smal hierover. "Wij hebben samen met onze echt genotes zijn café voortgezet in een, zoals je ziet, nieuw jasje." En ook met een nieuw merk, want de beide neven zijn pas kort met Heineken in zee. "Er is daarbij veel energie gestoken in de begeleiding door Heine ken", verklaart Fred. "In ander halve maand was de klus geklaard en hebben we hier een café gekregen dat dezelfde sfeer uitademt als ons oude. En dat in een zeer moderne omgeving als het Haagse Gemeentehuis. Maar deze sfeer wilden we ook behouden. Tenslotte zagen we niet graag onze oude klanten kring verdwijnen." Uitbreiding Thea en Remco kozen voor een Brasserie. De reden: "Iedereen moet zich hier thuis kunnen voelen. We willen veel ver schillende mensen trekken en niet alleen een selecte groep", verklaart Thea. "Iedereen mag het ook noemen zoals hij wil. Café, restaurant of bar. Dat maakt ons niet uit. De klant is nu eenmaal koning. En we heb ben al heel veel verschillende bezoekers gehad. Van bruidspa- Doelgroep Een echt gezellig café. Geen poespas, maar gewoon een plek waar je jezelf kunt zijn. Dat is de bedoeling van de beide neven. "In principe een café voor ieder een. Hoewel onze grootste doel groep toch de dertigers zijn. Die zie je hier het meeste. Ze kun nen hier mstig en intiem praten. En 's avonds, als de gelegenheid zich voordoet, zetten we de muziek iets harder. Ook dat moet hier kunnen."

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1995 | | pagina 9