Kylian-promoties klinken als een klok 'Gebrouwen om ontdekt te worden'. Dat was het motto waarmee Kylian tijdens de Horecava van 1994 werd geïntroduceerd. En het is ook de achterliggende reden voor de promotie die 11 november in de horecabedrijven van start ging: 'Durf jij een kleintje Kylian aan?'. 9 december gaat er een nieuwe actie van start. De barbel blijft, de aankleding ervan wordt anders. Onder het motto 'breng uw zaak en uw gasten in de stemming met het speciale pro motiepakket', ontvangen de 250 horecabedrijven een nieuw pakket. Met ondermeer vlin derdassen voor het personeel, decoratieve kerststerren en Kylian- viltjes, die gemakkelijk in een tafelkerstboompje kun nen worden veranderd. Maar de promoties gaan ook in het nieuwe jaar door. Begin 1996 krijgen de horeca-ondernemers een kleine Kylian-neon om in hun zaak te hangen, om ook het nieuwe jaar feestelijk te beginnen. Kylian, het koperrode, boven gistend gebrouwen zware bier met een alcoholpercentage van 6,5% is ook uitermate geschikt om op koude, donkere dagen te drinken. Het is een bier om van te genieten. Een echt speciaal- bier. Om Kylian opvallend onder de aandacht te brengen van de horecabezoeker, heeft Kylian onlangs een aantal pro moties bedacht, die klinken als een klok. 'Durf jij een kleintje Kylian aan?' was de eerste pro motie. Er waren 250 horecabe drijven geselecteerd, waar de promotie is gehouden. Die bedrijven hebben vier of meer tapkranen en gasten die regel matig een speciaalbier bestel len. Zij kregen van hun verte genwoordiger het bijbehorende promotiemateriaal uitgereikt. Hoogste tijd Dit materiaal bestond uit een koperen barbel met Kylian- inscriptie, 24 kleine Kylian- glazen 15 cl), tafelstandaards en bierviltjes in de vorm van een Kylian-glas en posters. Misschien heeft u de promotie onlangs zelf gezien bij een hore cabedrijf bij u in de buurt. Elke keer als de barman de barbel luidde, was het tijd, de hoogste tijd, voor een kleintje Kylian, tegen een speciale prijs. De ver wachting was dat deze promo tie, afhankelijk van de omloop snelheid van het produkt, twee a drie weken zou duren. De promoties om Kylian onder de aandacht te brengen van de consument duren in totaal vier maanden. Na afloop ervan zal een evaluatie worden gehouden. Een vertegenwoordigster in spe is speciaal aangesteld om met ingang van 13 november onder zoek te doen onder horeca ondernemers, consumenten en vertegenwoordigers Eind januari volgt de derde pro motie uit de serie. Opnieuw zijn er viltjes en tafelkaartjes. Uiter aard weer in een andere vorm, want bij deze promotie spelen pinda's de hoofdrol. Om bij elk besteld glas Kylian pinda's te kunnen uitdelen, krijgt de hore- ca-ondernemer een groot aantal zakjes pinda's in speciale Kylian-uitvoering.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1995 | | pagina 20