Je kunt er bijna niet meer omheen: het nieuwe fenomeen Internet. Overgewaaid uit Amerika is het inmiddels ook in Nederland bijzonder populair. Vooral onder jonge mensen. Radio, televisie en tijdschriften maken steeds meer melding van dit wereldwijde computernet en ook bedrijven gaan steeds meer via Internet met hun klanten communiceren. Heineken is sinds augustus bij wijze van proef op Internet aanwezig. Daar biedt onze brouwerij de gebmiker enkele pagina's informatie aan. Amstel volgt binnenkort. International Brandmanager Olivier Frady uit Amsterdam vertelt over het Heineken-ini- tiatief: "Internet is bijzonder populair bij jongeren tussen de 18 en 25 jaar. Voor ons een belangrijk gegeven, omdat dit voor een groot deel ook de doel groep van Heineken bier is. Bovendien is de klant op Inter net koning. Hij kan zelf beslis sen welke informatie hij wil zoeken en hoeveel informatie hij wil hebben over een bepaald onderwerp. Met Internet kun je daardoor als bedrijf een totaal pakket aan informatie en enter tainment aanbieden, waaruit de consument zelf zijn keuze kan maken. Een groot verschil met bijvoorbeeld televisie-reclame, waarbij de consument wordt overspoeld met informatie die hij zelf niet altijd wil hebben. Dit betekent dat je via Internet een veel intiemere band met je consument kunt opbouwen. Vandaar ook dat we bij onze Internet-introductie zochten naar een hele mooie presentatie van onze Heineken-pagina's. De eerste kennismaking moet meteen een goede zijn!" Interactief Dat dat laatste gelukt is, blijkt wel uit de inmiddels al veel vuldig opgevraagde Internet pagina's van Heineken. Dit pro gramma draait op een server (hoofdcomputer) in de USA. Het creatieve idee hierachter is afkomstig van het reclame bureau PPGH/fWT. De ruim vijftig pagina's worden via IBM op het netwerk gezet. De con sument die de Heineken-pagi na's opzoekt, ziet onder de titel 'Great places to meet' op zijn beeldscherm het café van de week verschijnen. Dit café bevindt zich ergens op de wereld op een Al-lokatie. Dat kan Steeds meer bedrijven maken gebruik van Internet en spreken over Internet als communicatiemiddel in de toekomst. Heineken presenteerde zijn eigen Internet-pagina 's in dit kader tijdens een congres in het World Trade Center te Rotterdam Heineken en Amste

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1995 | | pagina 12