In Limburg was het zaterdag 21 april een drukte van belang tijdens het zilveren jubileum van de Amstel Gold Race. Er waren 250.000 bezoe kers naar de 25e Amstel Gold Race gekomen. Al met al een groot succes voor deze Nederlandse klassieker. Langs de gehele route stonden toeschouwers om de renners toe te juichen. Met name op de bekende hellingen, zoals de Keutenberg en Cauberg, ston den zoveel mensen samenge pakt, dat voor de renners nog slechts een smal pad restte om te passeren. Ook bij de finish was het ontzettend druk. Na af loop van de race was er een Nederlandse winnaar: Adri van der Poel. Hij reed de Amstel Gold Race in een tijd van zes uur, zeventien minuten en zeventien seconden. De Belg Roosen en de Hollander Nij- dam eindigden op de tweede en De Amstel Express bracht de winnaars van de consumentenactie en de prijsvraag in Vers van 't Vat naar de Amstel Gold Race derde plaats. Adri van der Poel kreeg de beker uit handen van de heer R.V. Strobos, algemeen directeur Heineken Nederland. Op 20 april, de vrijdag vóór de Amstel Gold Race werd in het kader van het zilveren jubileum een gezellige receptie ge houden. Hiervoor waren alle oud-winnaars van de Amstel Gold Race uitgenodigd. Na af loop van de receptie, waarbij ook de pers aanwezig was, werd een diner gegeven. Amstel Express De organisatie van de Amstel Gold Race was al maanden daarvoor op gang gekomen. De afdeling Marketing, de Dienst Reclame Service en Public Re lations Nederland hadden alles ver van te voren geregeld om van de 25e Amstel Gold Race een geslaagd evenement te ma ken. En omdat het dit keer om de 25e ging, was er een consu mentenactie aan verbonden. De winnaars van deze actie werden met een speciale Amstel Express naar Meerssen gebracht, waar de finale van de Amstel Gold Race zou plaats- De heer Strobos reikte de beker uit aan winnaar Adri van der Poel Gezelligheid troef tijdens 25e Amstel Gold Race

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1990 | | pagina 12