Een interview met een man die al sinds 1959 in dienst is van Heineken. Elf jaar later werd hij groepsdirecteur financiële coördinatie Heineken Nederland om twee jaar nadien algemeen directeur Verkoop te worden. In 1974 volgde zijn benoeming tot lid van de Raad van Bestuur en in april dit jaar volgde hij de heer Heineken op als voorzitter van de Raad van Bestuur. Zijn naam: G. van Schaik (59). U bent al dertig jaar bij Heineken. Welke zijn voor u de meest in het oog springende za ken, die in die periode veran derd zijnl Zowel in- als extern zijn veran deringen te zien. De invloed van de buitenwereld op de on derneming is groter geworden. In ons ondernemingsbeleid moet veel meer rekening ge houden worden met maat schappelijke ontwikkelingen. De samenleving kijkt kritischer naar het alcoholhoudende pro- dukt. Dat is iets waar je als on derneming meer en meer reke ning mee hebt te houden bij het op de markt brengen van pro- dukten. Individualisme Een andere verandering is het sterkere individualisme in de samenleving en ook binnen Heineken. Mensen werken vaak meer voor zichzelf, den ken nogal aan hun eigen pres tatie en hun eigen loopbaan en zijn minder op teamwerk inge- Heineken-merk is ons kroonjuweel

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1989 | | pagina 4