Gètut m weerun bitteke? „Behoefte aan een nieuw kwaliteitsprodukt" PSE Heineken lijft Brand in df^ïê'bói lp ïs-ïiaas,- Ï"Z\ "s'.tu" iêSSfiSS5^^Wïr!®^ ™-' gsp£:sl; ~0 E,= «ErtHS ÏÏJÏÏn, i£ï!,£l ™ub» i«' an SKAS s —3=: SAUNA FORM !i|l Brand Voor de medewerkers van de Koninklijke Brand Bierbrouwe rij B.V. kwam op 20 april belang rijk nieuws. Heineken en Brand lieten toen weten dat ze in ge sprek waren over een mogelijke aansluiting van Brand bij het Heineken-concern. De mede deling kwam voor de Limbur gers als een complete verras sing. Brand speelde hierop in door twee dagen na de bekend making een advertentie met de tekst 'Gèt ut weer un bitteke?' te plaatsen. Een advertentie die bekroond werd met de actuali- teitsprijs van dagblad De Lim burger. De heer J.M. Jaminon, De advertentie van Brand, die bekroond werd met de actuali- teitsprijs commercieel directeur van Brand, over de prijswinnende advertentie: "De gemoederen van klanten, consumenten èn personeel bleken in beroering te zijn gebracht door het nieuws. Vandaar dat we beslo ten deze typische Limburgse advertentie in de Limburgse dagbladen te plaatsen, gericht op de thuismarkt." Overigens blijft de Limburgse brouwerij als volledig zelfstandige onder neming opereren. Telefooncentrale vervangen In Zoeterwoude werd op 17 maart een nieuwe digitale tele fooncentrale in gebruik ge nomen. Alle telefoonnummers veranderden mee en het werd mogelijk om via verkorte kies- nummers andere Heineken- vestigingen en relaties te bel len. Op deze 'oude' foto de tele fonistes aan het werk in de ou de centrale, onder het toeziend oog van de gans Charlie. Nieuw managementteam Dit jaar trad een ander manage mentteam aan bij Heineken Nederland. Onder leiding van de heer R.V. Strobos, Algemeen Directeur werd een nieuwe strategie voor de jaren negentig neergelegd. Deze is nodig om alert op de ontwikkelingen in de markt te kunnen reageren. Aanpassingen in de organisatie en werkwijze zijn daarbij nood zakelijk. De heer Strobos in een interview in het november nummer van Vers van 't Vat hierover: "We verwachten dat onze marktpositie zich in 1993/ 1994 stabiliseert. Ik ben er hei lig van overtuigd dat we, als we deze strategie doorvoeren en de steun van de gehele organisatie hebben, in 1995 weer in de lift zitten. Heineken is een gezond bedrijf. Dat neemt niet weg dat ons beleid consequenties heeft voor bijna elke medewerker. We zullen met de grootst moge lijke zorgvuldigheid aanpassin gen doorvoeren en ook indivi duele problemen in een sociaal kader proberen op te lossen. Daar staat Heineken voor." Lubbers drinkt Buckler Tijdens het CHIO in Rotter dam bracht ook minister-presi dent Lubbers een bezoek aan de Heineken-loge. Op de foto ziet u hem onder anderen in ge zelschap van de heren Stolk en Schop van Heineken. Minister-president R. Lubbers dronk voor het eerst van z'n leven een glas Buckler (helaas is dit niet op de gevoelige plaat vastgelegd). V.l.n.r. de heren Schop, Stolk, Lubbers en Nouwen (ANWB)

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1989 | | pagina 11