'Buckler loopt als een lier' stond er in het nion waar Buckler kortgeleden is geïntro- vorige nummer van Vers van 't Vat te lezen, duceerd. "In Frankrijk heeft Buckler vijf Het ging zo goed met de verkoop dat wij al- maanden na de introductie al zeven procent lemaal nog een maandje moesten wachten van de alcohol vrije biermarkt in handen en op de uitlevering van het alcohol vrije bier ook in Spanje verwachten we ruim boven de in het PUM. Reden genoeg voor verdere omzetdoelstellingen uit te komen", aldus navraag. Al gauw blijkt Buckler het ook in mr. A.J.M. Hakkaart, hoofd Development Spanje en Frankrijk goed te doen en komen en Brand Coordination, er positieve berichten uit Ierland en La Réu- Sudder j SHjjJIL Buckler; eindelijk verki ijgbaar in het PUM Buckler promotie-artikelen uit Spanje, Frankrijk, Ierland en Nederland Konden wij in het september nummer nog melden dat het aantal afgenomen hectoliters Buckler twee maal zo hoog was als verwacht, nu is dat aantal al vier keer zo groot geworden- Geen terugloop in verkoop na de introductie in sep tember, maar een afzet die alleen nog maar groter wordt. "Duidelijk betere resultaten dan wij hadden verwacht", zegt product-manager mr.drs. P.L.T. Vogelsang verheugd. "Dat komt mede doordat de markt voor alcoholvrij/-arm bier harder groeit dan verwacht. Steeds meer consumenten kiezen voor zo'n bier met weinig alcohol. Uit het onder zoek dat wij vóór de introductie van Buckler in Nederland hebben ge houden, bleek dat 48% van de bier drinkers geïnteresseerd is in een bier met bijna geen alcohol, mits het ook lekker zou smaken. Naar aanleiding van de resultaten van ons onderzoek hadden wij verwacht dat de vraag naar alcohol-arme bieren met vijftig proceütjter jaar zou groeien. Als deze ontwikkeling doorzet^ zal de markt volgend jaar met meer dan honderd procent groeien." Binnen die groter wordende markt voor bieren met weinig alcohol, wordt de vraag naar Buckler ook groter. De heer Vogelsang: "De con sument heeft het eerst heel voorzich tig geproefd en is toen enthousiast geworden. Men vindt het een lekker bier." Buckler is nog niet in alle win kels verkrijgbaar. Maar daar komt volgens Vogelsang verandering in. "De verwachting is dat in de loop van volgend jaar de meeste winkels het in hun schappen hebben opgenomen. Ook de horeca-bedrijven vragen steeds meer om Buckler. Vijfentwin tig procent van alle Heineken en Amstel verkooppunten hebben in middels Buckler opgenomen. En ook café-houders die pils van onze concurrentie verkopen vragen om Buckler. Ook tijdens het personeelsfeest van Heineken in Zoeterwpude werd veel Buckler gedronken. Hier stond de Buckler-stand in het artiestenpavil joen opgesteld. Er zijn zestig kratten uitgeschonken. Dit had volgens de heer L. Slappende! van de afdeling Microplanning veel meer kunnen zijn als de Buckler-stand niet alleen in het artiestenpaviljoen had ge staan. "Nu kon er slechts tijdens de pauze Buckler gehaald worden, om dat men gedurende de optredens niet bij de stand kon komen. Maar de rij wachtenden was tijdens de pauze dan ook groot. En daaraan was dui delijk te zien dat Buckler ook bij de Heineken-medewerkers in trek is", aldus de heer Slappendel.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1988 | | pagina 8