De lekkerste bes voortaan in de mooiste fles I I Nieuwe uitmonstering Coebergh: Uitzendschema 'nnmr. I BESSEN Opvallende reclamecampagnes 'Soms gaat er niks boven een Coe bergh ijs' was de eerste campagne, waarmee Coebergh wilde aangeven dat bessen uitstekend past in het drinkpatroon van de moderne mens. Dat gebeurde in de adverten ties met de nog steeds bekende scha- duwfotografie. Om de boodschap nog indringender over te dragen, werd eind '83 de te levisie als medium ingeschakeld. 'Coebergh ice, that's nice' zei Patty Brard, aan de rand van haar zwem bad in Californië. Coebergh is een goede keuze wanneer je wilt drin ken wat je gewoon lekker vindt. Dat bleek uit de daaropvolgende com mercial. Modern, eigentijds en met een eigen stijl is ook de boodschap die spreekt uit de nieuwste Coe- bergh-commercial. Sinds eind vorig jaar wordt deze op televisie uitge zonden. En met ingang van april is de commercial te zien op het televi sienet van de bungalowparken van Center Pares, Aegon en Vendora do. Een lange versie van de com Deze maand is de commercial te zien op de volgende data: 4 april Nederland 2/3 18 april Nederland 2/3 30 april Nederland 2/3 Na journaal 20.00 uur Voor journaal 20.00 uur Voor journaal 20.(X) uur Vroeger, en dan praten we over de periode vóór 1979, had bessenjene ver een heel ander imago. Toen was bessenjenever nog een drankje dat, zo was althans het beeld, vooral door wat oudere dames werd ge dronken. Dank zij de reclamecam pagnes van Coebergh is dat beeld to taal veranderd. Bessenjenever is al lang niet meer een drank die door "oude besjes' uit kleine borrelglaas jes wordt genipt. Nee, bessen wordt tegenwoordig ook met ijs gedron ken door mensen met een eigen stijl. Die 'gewoon, lekker drinken wat ze lekker vinden'. Modern, eigentijds en van internationale allure. Dat is de uitstraling die Coebergh binnenkort nog sterker zal hebben. Vanaf 2 mei worden namelijk de Coebergh bessen uitgeleverd in een nieuwe ver pakking. Een verpakking die het eigentijdse, jeugdige en verfrissende imago van Coebergh-drinken onderstreept. mercial zal deze zomer in de biosco pen worden vertoond. Klaar voorjaren negentig Vanaf mei zal ook de verpakking aangepast zijn aan het nieuwe Coe- bergh-beeld. Niet alleen de bessen overigens. Ook Coebergh's aard beien, frambozen, abrikozen en kersen zullen in een nieuw jasje op de markt worden gebracht. Een jas je, dat modieus is, stijl en internatio nale allure uitstraalt. En bovenal de kwaliteit benadrukt van het pro- dukt. Coebergh is klaar voor de ja ren negentig. Er klaar voor om de huidige sterke marktpositie verder uit te bouwen. 16

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1988 | | pagina 16