De nieuwe smaken van Royal Club, Cerise, Cassis en Citroen èn het nieuwe kool- zuurvrije Sisi-Sinas kregen al le aandacht in de Vrumona- stand. Als gewoonlijk waren er ook diverse automaten. Dè blikvanger was een dis play van Michael Jackson, de popster die in de nieuwste Pepsi-commercials de hoofd rol vervult. Vrumona propageert bij haar afnemers het gebruik van kleine flessen. Voor de afne mers die geen ruimte hebben voor een uitgebreid assorti ment in kleine flessen, had Vrumona een nieuwe vin ding: de 'bag in box'. Account manager W.G.A. Barthel (rechts) legt aan een belangstellende het systeem van deze nieuwe postmixver- pakking uit. Nieuw is dat de limonadesiroop (die met kool zuurhoudend water moet worden vermengd) in een kunststofzak zit verpakt. Die zak zit in een doos. De verpakking is eenmalig: na gebruik kunnen zak en doos worden weggegooid. Het was even wennen voor de afnemers. Velen liepen gewoontegetrouw naar de Noordhal, waar onze stand jarenlang heeft gestaan. Had men hem gevonden in de Hollandhal, dan was men vooral onder de indruk van de grootte en het open, ruimtelijke karakter van de stand. Voor het eerst sinds jaren tapte het be dienend personeel niet meer achter dich te schotten, maar in alle openheid hun pilsjes. 'Vriendelijker en gastvrijer' was daarover de mening van de standbezoe kers. Nieuw was ook het ontbreken van terrassen. Een biertje kon alleen nog staand worden gedronken. 'Café Verkeerd', beho rend bij de stand van het Heineken Bouwbureau, liet zien wat er allemaal verkeerd kan gaan bij de inrichting van een horeca zaak, wanneer dit niet door deskundigen ge beurt. 9

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1988 | | pagina 9