neken in 2010 de beschikking hebben
over enkele privé-vliegtuigen. Zoge
naamde Jet-streamers voor de wat
korte vluchten en op de Concorde gelij
kende toestellen voor de verre vluch
ten." Bij vliegen over de aardbol houdt
het volgens mevrouw Van Dijk dan nog
niet op: "Ik verwacht stellig dat er
tegen die tijd mensen op de maan zul
len zijn, en dat Heineken dan het
alleenrecht heeft om bier, frisdrank en
gedistilleerd naar de maan te exporte
ren, waar het met gejuich zal worden
ontvangen
Bier uit de muur
Vijftien tot twintig uur werken per
week, zal het maximum zijn in het jaar
2010. Dat meent André Schlaepfer van
grote behoefte zijn aan enerzijds auto-
matiserings-deskundigen en ander
zijds aan maatschappelijke werkers."
'Heineken op de maan'
Reizen we nog in 2010, en zo ja op
welke wijze? Een geschikte vraag voor
mevrouw M. van Dijk die aan het
Weteringplantsoen in Amsterdam het
reisbureau bemant. Reizen gebeurt
dan nog volop, weet ze nu al zeker
zoals ze ook weet hoe we dan reizen:
"De vliegtuigen zijn dan een stuk snel
ler en comfortabeler. Binnen Europa
geldt dat ook voor de treinen. En die
snelle treinen zullen steeds vaker
gebruikt worden omdat de autowegen
tegen die tijd verstopt zullen raken
door de vele auto's. Bovendien zal Hei
de afdeling Verpakken in Zoeterwou-
de. Vooral produktie-processen zullen
dan in verregaande mate geautomati
seerd zijn. Dat betekent echter wel dat
de mensen in 2010 naast het werk de
nodige tijd kwijt zullen zijn aan studie,
om alle ontwikkelingen bij te houden.
Flessen en kratten zijn over 25 jaar ver
leden tijd, zegt hij: "Zoals we nu in
praktisch elk huis een aansluiting op
het telefoonnet en de televisie hebben,
zal er dan in elk huis een leiding zijn
waaruit je bier kunt tappen. Of fris
drank, het is maar wat je wilt. Bier in
flesjes bestaat nog wel, maar slechts in
enkele nostalgische café's. Die gebrui
ken dat als toeristische trekpleister
13