1977 HET JAAR VAN 7.UP VERZAMELPUNT 'l» JUTTERAKTIE V Al enkele jaren wordt voor Seven-Up een zeer gericht recla- mebeleid gevoerd om dit merk een duidelijk gezicht te geven. Seven-Up is een heldere, sprankelende, moderne en bij-de- tijdse frisdrank. Het uitroepen van 1977 tot Jaar van Seven-Up sluit dan ook helemaal aan bij de laatste twee imago-aspecten: modern en bij-de-tijd. Voor gebruik in 1977 gaf Seven-Up in december 1976 onder het motto „Niet dat enge..., ga toch mengen" in een folder 77 bedenksels voor mengsels. De brochures met mixtips ter sti mulering van het mixen met Seven-Up werden verspreid via slijters, levensmiddelenwinkels en horecazaken. Onder de „aanbevelingen en anekdotes om met gemengde gevoelens te lezen" trof men behalve bekende Seven-Up mixtips ook ter men als hoofdhengst, darmwarmer, teenkruller, paarsijs en keelstreler aan, respectievelijk Pernod, warme groc 'n Elske, Parfait d'Amour en rose champagne met Seven-Up. „Het Jaar van Seven-Up", een thema dat gebruikt wordt voor vele Seven-Up activiteiten in 1977, met name voor die acties die gericht zijn op de handel. Daarnaast wordt de slogan ge bruikt in een speciale promotie om heel Nederland duidelijk te maken dat 1977 „Het Jaar van Seven-Up" is. De speciale promotie ging op 3 januari jl. van start middels een hele pagina-advertentie met twee steunkleuren in alle lande lijke dagbladen. Alle Nederlanders die in 1977 iets meemaken met het getal 7 of 77 kunnen hiermee deelnemen aan een wedstrijd waarbij iedereen in elk geval een Seven-Up sleutelhanger krijgt en verder meedingt naar enkele aantrekkelijke hoofdprijzen. Het verdere promotionele programma kan zonder meer een Seven-Up-Jaar waardig genoemd worden. De Seven-Up Popfoon zal met het nieuwe telefoonnummer 020 - 767011 weer dagelijks honderden tieners voorzien van het laatste nieuws uit de hitwereld. Ondersteuning vindt plaats via de tienerbladen, stickers en T-shirts. Inhakend op de in mei te houden verkiezingen zal Seven-Up in april landelijk afficheren en speciale Seven-Up verkiezingsvilt jes verspreiden bij de horecazaken. Voor voetbal- en hockeyverenigingen is er de Seven-Up Pers prijs voor het qua originaliteit, vormgeving en technische af werking beste clubblad. Theo Koomen, Mart Smeets, Henk Terlingen en Peter Onvlee beoordelen de inzendingen en kennen 7 prijzen van 777,77 toe. Was er vorig jaar de grote Seven-Up promotie „ik ga naar de grote school" voor ouders met kinderen die voor het eerst naar de lagere school gingen, dit jaar is de schoolreis het onder werp van een tweedelige activiteit. In januari zijn achtduizend lagere scholen uitgenodigd deel te nemen aan de Seven-Up schoolreiswedstrijd „uit volle borst", door het insturen van een nieuw schoolreislied. De vier win nende scholen zijn een dag te gast in een platenstudio waar de nieuwe liedjes samen met Rob de Nijs en de Combo van Ruud Bos op een mini-LP worden opgenomen. Rob de Nijs zorgt voor een korte musical op de tweede kant. Onder het motto „En we gaan nog niet naar huis, nog lange niet..." zal de hierbij behorende consumentenpromotie in april starten met advertenties in damesbladen en veel winkelmate riaal. De consument kan dan door overmaking van 9,50 in het bezit komen van een speciaal voor de schoolreis ontwikkeld pakket bestaande uit een pet, T-shirt en tas. De Seven-Up Jutteractie is al bijna traditie geworden en zal dus ook in het Jaar van Seven-Up niet ontbreken. Tijdens deze milieuvriendelijke zomeractie kunnen de deelne mende kinderen zich in juli en augustus naar hartelust uitleven bij het verwijderen van klein vuil van de Nederlandse stranden. Elke schoonmaak wordt besloten met een schatgraafwedstrijd waarbij vele mooie prijzen te winnen zijn. Voorts zullen nog een aantal activiteiten ontplooid worden, waarvan we thans de sluier nog niet kunnen oplichten, zoals een horeca-promotie, een zomerse display-activiteit voor win kels en voor oudere tienermeisjes een mode-wedstrijd. Via advertenties in vakbladen zal de handel continu op de hoogte worden gehouden van alles dat zich rond Seven-Up afspeelt. Tijdens het gehele jaar van Seven-Up zal de enige smaak die geen kleur nodig heeft tevens duidelijk van zich doen spreken door televisiefilms (meer dan 70 keer), radiospots (meer dan 200 keer) en bioscoopfilms. 8

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1977 | | pagina 8