De Leipziger Messe Puerto rico Nieuw exportblik voor Porto Rico appointment toH.M. The Queen rhe Prince of The Netherlands Purveyors to H.M.The King of Sweden net contents 10 floz. Porto Rico is voor Heineken een niet onbelangrijke markt. De groene export- fles, met een inhoud van 28 cl, vond er veel liefhebbers. Recentelijk heeft het gouvernement echter geëist dat op Porto Rico alleen bier ingevoerd wordt in bruine flessen van zeven (20,7 cl) of twaalf (35,5 cl) ounce, of in blikjes (met voorgeschreven afmetingen) van tien ounce (29,5 cl). Aangezien deze flessen niet in overeenstemming zijn met onze export-verpak kingsnormen, moest er een nieuw exportblik voor Porto Rico komen. Het enthousiasme ervoor was dermate groot, dat er, alleen op zicht, een aanzienlijke hoeveelheid van afgenomen werd. De eerste zending ging zo snel van de hand dat hij niet eens het magazijn van de agent heeft bereikt. De verwachtingen voor verdere omzet zijn thans hoog gestemd. Vanouds is de Leipziger Messe - naast de Poznan Fair - het belangrijkste ge beuren voor handelscontacten tussen Oost en West, maar ook voor de oost- europese landen onderling. Heineken bier en Bokma vormden de officiële inzending van ons concern op drie achtereenvolgende voor- en na jaarsbeurzen. Bijgaande foto's geven een beeld van de presentatie van beide merken. Veel waardering komt de afdeling Reclame Service toe voor de indrukwekkende wijze waarop ze heeft weten te woeke ren met de geringe ruimte (36 m2) voor spreekkamer en ontvangst van gasten. 9

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1975 | | pagina 9