Vakantie héérlijk
Full-time zullen aan het project hun
medewerking verlenen de heren:
P. BOS, Heineken
H. ROEPPEL, Amstel
G. M. VAN DE BERG, Amstel
terwijl nog wordt uitgezien naar een
functionaris voor Vrumona en een
tweede functionaris voor Heineken.
„Tijdelijk full-time" zullen aan het
project hun medewerking verlenen
de heren:
H. BOSSCHERT,
personeeldienst Vrumona
Mr. R. CORBEAU,
personeelzaken Amstel
J. SPIJKER,
chef personeeldienst Heineken
Rotterdam
Aangezien speciaal bij het bepalen
van de onderlinge rangorde van
functies een genuanceerde menings
vorming noodzakelijk is, zullen de
volgende functionarissen onder an
dere hieraan hun medewerking ver
lenen:
Voor Heineken de heren:
W. H. M. VAN ROOIJ,
chef afdeling boekhouding,
Den Bosch
Mr. W. F. J. WESTERMANN.
landelijk verkoopleider
huisverbruik
J. YKEMA, produktieleider
brouwen Rotterdam
H. C. BOLK, chef personeeldienst
H.T.B.
J. J. MOERMAN, chef centrale
werving en documentatie van de
centrale personeeldienst
Voor Amstel de heren:
J. A. MATSER,
chef debiteurenadministratie
W. F. DE JONG,
opleidingsfunctionaris verkoop
M. WJLLEMSTIJN,
chef bedrijfsbureau
Voor VRUMONA de heren:
C. KRAAY,
chef financiële administratie
J. MULDER,
hoofd afdeling marketing
M. TANIA,
produktiemanager
Genoemde functionarissen hebben,
alvorens met de werkzaamheden te
beginnen, een instructie gevolgd op
het gebied van functieclassificatie,
die werd verzorgd door de heer
Van Baal.
Het Raadgevend Bureau Ir. B. W.
Berenschot N. V. zal als externe,
deskundige instantie medewerking
verlenen aan het project.
Met deze korte informatieverschaf
fing hoopt de commissie er in te zijn
geslaagd enig idee te geven van het
project functieclassificatie, waarmee
reeds in de administratie een aan
vang is gemaakt.
De coördinatiecommissie
functieclassificatie
iDit artikel wordt eveneens gepubli
ceerd in de personeelsbladen van
Amstel en Vrumona).
Maar het verkeer houdt géén vakantie.
Zorg vóór u op vakantie gaat dat uw auto op zijn minst
een Verbondsveiligheidsinspectie of bijv. een ANWB-keuring
heeft ondergaan. Vraag dat tijdig aan!
Stel uw reisschema niet te krap op, maar houd rekening met ver
traging en (voldoende) rust-pauzes, d.w.z. tenminste 15 min.
rusten als u 2 uur gereden hebt.
Denk van tevoren na over de belading van de auto (let op de
maximum belasting!) en de daardoor veranderde gedragingen van
de auto op de weg.
Kies voor het rijden met een caravan bij voorkeur geen route
door steden en dorpen en over smalle wegen.
U moet er rekening mee houden dat u niet sneller mag rijden dan
80 km en dat uw auto caravan niet snel accelereren. Houd
het fijn op de weg.
Dat borreltje of pilsje moet u beslist laten staan ook al is
het nog zo warm tot u niet meer behoeft te rijden. Bewijs uw
passagiers niet, dat u een onverwoestbaar uithoudingsvermogen
hebt door grote afstanden aan één stuk te rijden.
Laat liever zien, dat u verantwoordelijkheid weet te dragen en
gun u en uw passagiers op geregelde tijden de mogelijkheid tot
„benen strekken".
Eet zo nu en dan wat lichte kost.
Laat u tijdens het rijden niet afleiden door gesprekken in de
auto of het mooie uitzicht.
Als u kinderen in de auto hebt, zorg dan voor goede ventilatie,
goede verfrissingen (koolzuurvrije drank, fruit, kaas, etc.), ge
makkelijke kleding en goede kinder(veiligheids)gordels.
Neem geliefd, klein, hanteerbaar speelgoed mee, maar geef niet al
het speelgoed ineens; bewaar iets voor als de nood aan de man
komt.
Leuke spelletjes zijn ook; „Ik zie, ik zie wat jij niet ziet", noe
men van verschillende automerken, tellen van één automerk
binnen de 10 minuten, tellen van paarden of koeien.
Attentie: auto(snel)weg
Pas uw snelheid aan bij die van het overige verkeer.
Verminder uw snelheid niet op de hoofdrijbaan zelf, maar
gebruik de daarvoor bestemde uitrijstrook.
Als u inhaalt, doe dat dan met voldoende snelheidsverschil
om deze manoeuvre zo kort mogelijk te laten duren. Als u
twijfelt, nóóit inhalen en inhalen - laat u tijdig zien.
Maak snelheid op de invoegstrook, zodat u zich op gelijke
snelheid tussen het andere verkeer kunt voegen.
Blijf niet onnodig links rijden.
Kijk regelmatig in uw spiegels, dat voorkomt verrassingen.
Wees duidelijk in uw rij-wijze; laat anderen niet raden naar
uw bedoelingen en houd steeds voldoende remafstand.
Denk om de verminderde acceleratie van uw wagen door de
belasting.
Wordt u ingehaald, wijk dan beslist niet naar links uit (even
tueel wèl iets naar rechts) en verhoog uw snelheid niet.
Kies steeds de juiste rijstrook voor uw rijrichting. Staat u
eens in een verkeerd vak, dan moet u toch de rijrichting van
het betreffende vak volgen.
Op verkeerspleinen mag u links en rechts inhalen. Een ander
mag dat ook, denk daaraan.
Geef bij het file-rijden eerst even een tikje op de rem al
vorens echt te remmen; uw achterligger is dan gewaarschuwd.
Houd de vluchtstroken vrij.
Houd beide handen aan het stuur en wees bij voorbaat be
dacht op harde windstoten, die uw auto uit balans kunnen
brengen.
Verbond voor Veilig Verkeer)
11