pepsi Ruim 90.000 consumenten hebben in de afgelopen twee jaar de Pepsi Proef gedaan. Het resultaat is bekend: de meerderheid kiest voor Pepsi-Cola. Nog belangrijker is echter, dat Pepsi's afzetvolume in 1983 met 10% is toegenomen. Dit is voor Pepsi aanleiding geweest de Pepsi Proef nóg opvallender te gaan presenteren. Al in de eerste maanden van dit jaar hebben ruim 20.000 consumenten de Pepsi Proef gedaan. Dat was tijdens de T wee- wieler-RAI.de HISWA en de Internationale Huishoudbeurs. Stuk voor stuk waren dit druk bezochte beurzen, hetgeen volledig past in de aanpak die Pepsi-Cola voor 1984 heeft gekozen. Want Pepsi concentreert zich dit jaar op een aantal zeer grote evenementen en combi neert de Pepsi Proef met andere aandacht trekkende activiteiten. Zo zal op een aantal van deze locaties onder meer het Pepsi Para Team in speciale Pepsi Proef uitmonstering HET SMAAKTESTENPROGRAMMA De Pepsi Proef demonstratieteams zullen dit jaar onder meer actief zijn op de volgende plaatsen: De Boulevard van Scheveningen (drie weekenden tijdens het zomerseizoen); Diverse Oranjefeesten, onder meer in Amsterdam (30 april); De Visserijdag in Lauwersoog (12 mei); Het Pinkpopfestival in Geleen (11 juni); De Grachtenloop in Amsterdam (17 juni); De TT in Assen (30 juni); De Kamper-Ui(t)dagen (in juli en augus tus); De Vierdaagse in Nijmegen 17 t/m 20juli); De Blauwvingerdagen in Zwolle (begin augustus); De Sneekweek (begin augustus); Het Bloemencorso te Aalsmeer (1 septem ber); De Zuidlaarder Markt (16 oktober). Dit is slechts een kleine greep uit de evene menten waar Pepsi-Cola zich dit jaar opval lend wil manifesteren. actief zijn met parachute- en parasailing demonstraties. Ook kunnen kinderen er genieten op een groot Pepsi-Cola springkus sen. Om zoveel mogelijk publiek te trekken. zullen er advertenties en persberichten in lokale en regionale dagbladen verschijnen om de Pepsi Proef demonstraties steeds vooraf aan te kondigen. 15 Tijdens de Hiswa '84 was And ré Veen boer 15) uil AI mere-Haven de 100.000ste deelne mer aan de Pepsi-Cola smaaktest. A Is herin nering hieraan ontving hij uit handen van de bekende zeezei Ier Dirk Nauta links) een spe ciale Pepsi-Cola surfplank. Pepsi Proef dit jaar opvallender dan ooit Lil»ua wet muon» «'.IT CAI!*! Met een driet al nieuwe verpakkingen speelt Pepsi-Cola in op de groeiende belangstel lingvan de consument en handel. voor eenmalige verpakkingen. Naast het 33 cl blik is er nu ook Pepsi-Cola in een 25 en 50 cl blik verkrijgbaar, terwijl er tevens een 25 cl plastishield verpakking met schroef dop leverbaar is. De consument die tot nu toe geen blik kocht vanwege de te grote inhoud heeft nu dus de keus uit een blik óf een platishieldflesje van 25 cl. Het 50 cl blik is vooral populair bij tieners maar zal ook als gezinsverpakking voor gebruik buitenshuis zeergeschikt zijn. De marges op het eenmalige A-merk assortiment liggen beduidend hoger dan die op B-merken of op de retourverpakkingen. De nieuwe Pepsi-Cola verpakkingen bieden dan ook interessante verkoopmogelijkheden.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1984 | | pagina 15