In de colamarkt ontwikkelt zich een nieuw segment, dat van de cafeïne-vrije cola. De toenemende vraag hiernaar is voor Vrumona aanleiding geweest om een cafeïne-vrije versie van Pepsi-Cola op de Nederlandse markt te brengen onder de merknaam Pepsi Free. Met name in de Verenigde Staten heb ben de cafeïne-vrije cola's zich sterk ontwikkeld. Achttien maanden na de intro ductie ervan, bleken ze goed te zijn voor 13% van het cola-volume aldaar. Ruim de helft hiervan bleek extra afeet te zijn, het geen voor de handel zeker interessant te noemen is. Binnen het cafeïne-vrije cola segment in de Verenigde Staten is Pepsi Freemet een aandeel van maar liefst 52% de marktleider. Coca-Cola zonder cafeïne heeft er een aandeel van 18%En nadat de bekende merken Pepsi-Cola en Coca-Cola er met een cafeïne-vrije variant zijn geko men, is het aandeel van Like Free sterk teruggevallen. Op dit moment is dat nog 12%. CAFEÏNE-VRIJE COLA Vrumona blijft van mening, dat cafeïne in cola niet schadelijk is. Dit standpunt is nog- I/estigd door de staatssecretaris C., Drs. Van der Reijden, in zijn op vragen in de Tweede Kamer ubliciteit rondom de introductie Free. Maar er zijn nu eenmaal iten die. om welke redenen dan ine willen vermijden. En als n de zware ondersteuning van ije cola's in de nabije toekomst, roep alleen nog meer groter wor- Pepsi Free wordt op de behoeften CAFEÏNE-VRU ALLEEN AL colasegment in Amerika toont aan, smaak van Pepsi Free daar hogelijk gewaardeerd. Pepsi Free is wat het zijn: een volwaardige cola, zij het r cafeïne Daarnaast heeft Pepsi Free en aantal niet te onderschatten plus- n zoals een sterke merkkracht, een rrerende prijsstelling en een krach- ïdersteuning op consumentenniveau

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1983 | | pagina 13