Speciaal Evita glas Nationale Bokma promotie - - Ml J w r T Promotie De consument wordt in de gelegenheid gesteld dit fraaie jeneverglas te kopen. Het glas heeft een verzilverd voetje, voorzien van initialen of naam, terwijl het glas verrijkt is met een Bokma motief. Door deze promotie wordt men ook thuis op het merkbeeld van Bokma geattendeerd, doordat de Bokma j ene verdrinker thuis zijn jenever drinkt uit een Bokma glas. opvallend displaymateriaal ontwikkeld in de vorm van folders in schap- en toonbankdisplays, raambiljetten en displaykaarten (inclusief folder bakjes). De G.W.N. vertegenwoordigers zorgen voor plaatsing hiervan, de slijter heeft er verder geen omkijken naar. Om ruchtbaarheid aan de actie te geven zal tweemaal een advertentie worden geplaatst in een aantal weekbladen. De advertenties bevatten behalve informatie over de actie een coupon voor het bestellen van het glas. Ondersteuning Natuurlijk zal de nationale promotie weer een goede klantentrekker zijn, waarmee de slijter extra aandacht kan vestigen op Bokma en dus zijn jeneveromzet kan stimuleren. Wie in september en oktober langs het Bokma schap loopt, ziet meteen dat er iets bij zonders aan de hand is. Want miljoenen Bokma jonge jenever flessen worden in deze periode van speciale actiehalslabels voorzien, waarop precies staat wat de bedoeling is. Verder is er Ook Evita, Licor de Cafe zal in de G.W.N. stand niet ontbreken. Hoewel deze koffielikeur pas kort, geleden is geïntroduceerd, is Evita bij de slijters geen onbekende meer. Binnen twee maanden na introductie wist Evita de tweede plaats in de koffielikeuren markt te veroveren. Het blijkt dat meer dan de helft van de Nederlandse slijters dit produkt in hun assortiment heeft opgenomen. Bij de grote zelfstandige slijters ligt dit percentage zelfs nog hoger. Op de Slijtersvak beurs kan men Evita nu proeven uit een speciaal voor deze drank ontwikkeld glas. Bovendien worden najaarsactiviteiten ontwikkeld, want het najaar is van oudsher één van de belangrijkste verkoopperiodes voor koffielikeuren. BOKMA Bokma start tijdens de Slijtersvakbeurs haar nationale promotie. Passend bij de sfeer van de Bokma jenever is dit jaar gekozen voor een borrelglaasje op een verzilverd voetje. De slijter die op de beurs een order Bokma plaatst, krijgt twee van deze glazen. Uiteraard wordt met deze actie een direct omzetbevorderend effect beoogd. De ervaringen in het verleden hebben aangetoond dat een dergelijke actie tot aanzienlijke omzetstijgingen leidt. De marktleiderspositie van Bokma wordt hierdoor nog eens extra verstevigd. Bovendien speelt deze promotie een belangrijke rol bij het versterken van het merk-image en het op bouwen en onderhouden van de consumenten voorkeur. J kw WJ sr iVjL ,5©M©E

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1981 | | pagina 14