In het segment suikervrije frisdranken nam Seven-Up verleden jaar bijna 30% van de totale omzet voor haar rekening. Daarmee was ze een van de belangrijkste merken in deze markt. Onderzoek toont aan, dat de markt voor suikervrije frisdranken steeds interessan ter wordt. Naast de consumenten van di eet- en reformprodukten, blijkt een groeiend aantal Nederlanders gewichts- en gezondheidsbewuster te willen leven. Ongeveer 50 procent van alle volwassen schriften wordt de campagne ondersteund met een dubbele pagina advertentie in kleur. In de winkel is 7UP Light present met rail strips, schapstoppers en kratkaarten. Daarnaast is een landelijk programma voor winkeldemonstraties opgezet. Nederlanders houdt zich bezig met calo rie-arme voeding. Dat zijn 4 miljoen consumenten. HET ANTWOORD VAN SEVEN-UP 7UP Suikervrij besloot op deze marktont wikkeling in te haken. De smaak werd verbeterd. De fles kreeg een nieuw inter nationaal etiket. En Seven-Up Suikervrij werd Seven-Up Light. Zo ontstond eigenlijk een nieuw produkt: 7UP Light. Voor een brede markt. Voor mensen die wel op calorieën letten, maar ook van lekker houden. Wat dat laatste betreft geven uitgebreide smaaktests in supermarkten een zeer posi tief beeld. Men proeft praktisch geen verschil met de gewone 7UP. En een van de drie huisvrouwen koopt een of meer flessen 7UP Light. 7UP LIGHT, DE NIEUWE FRIS- DRANK DIE VAN UW SCHAP VLIEGT 7UP Light is geïntroduceerd met een in drukwekkende campagne. Het thema luidt: '7UP Light. Het enige datje opgeeft zijn de calorieën.' Een sterk visueel beeld geeft het idee verrassend vorm (zieboven). 7UP Light komt regelmatig via de t.v. bij miljoenen consumenten in huis. In de tijd- Originele reclame-aanpak SEVEN-liP LAWEERT 7 VP LHiHI 24

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1981 | | pagina 24