gezet. Zo'n honderdduizend bezoekers waren gedurende een half uur in de ban van dit spektakel, dat voorafgegaan werd door een optreden van het Pepsi Parateam. Behalve via het vuurwerk, is Heineken nog op verschillende andere manieren vertegenwoordigd: Het concern heeft een horeca-aandeel van ongeveer 60 procent in Nijmegen. Voor de horeca bedrijven worden ieder jaar speciale viltjes ontworpen en sommige jaren zijn er tevens glazen met een Vierdaagse- vignet beschikbaar. Heineken is op ze ven van de negen feestterreinen aanwe zig met buffetten, tapinstallaties, podia met reclame, vlaggen, spandoeken en natuurlijk met de verkoop van concern- produkten bij iedere activiteit. De heer H. P. J. Stravers, horecaverte- genwoordiger van Heineken, vierde dit jaar ook een jubileum: Hij is voor de tiende maal bij de Zomerfeesten be trokken en heeft het evenement derhal ve vanaf het begin meegemaakt. „Om Eregast tijdens het vuurwerk was minister president Van Agt (midden). Links de heer P. Kranenberg van Heineken en rechts de heer N. Grijpink van het Actie Comité. een vergelijking te geven, het eerste jaar stonden op Plein '44, het hart van de festiviteiten, nog geen honderd terras stoelen. In 1979 was het met vijfduizend stoelen nog behelpen!" vertelt hij. „Onze leukste ervaring is elk jaar weer het vuurwerk", aldus de heer Stravers. „Alle andere activiteiten staan dan stil, waardoor er enorm veel mensen komen kijken. Voor dit vuurwerk is er elk jaar een aparte Heineken ontvangst. Met een speciaal vervoermiddel gaan we naar de boot Waalorama, die als caféboot permanent op de Waal ligt en waarop dan ook het Actie Comité aan wezig is en B en W van Nijmegen. Dit jaar was minister-president Van Agt on ze eregast, die zoals bekend hier niet zo ver vandaan woont. „De voorzitter van het Actie Comité, de heer N. Grijpink, heeft op voortreffelijke wijze de promoties gestimuleerd. Hij heeft er altijd in geloofd, dat dit evene ment nog eens zou uitgroeien tot het meest gigantische van de stad Nijme gen. Wat verder indrukwekkend is, is de De evenementen worden zeer druk bezocht. Een van de hoogtepunten is het door Heineken aangeboden vuurwerk. zeergrote belangstelling voorde intocht van de Vierdaagse-lopers op de laatste dag. Dan staan er vele tienduizenden mensen langs de route om met handge klap de lopers te feliciteren met hun prestaties. Het lijkt wel of iedereen een vrije dag genomen heeft! Op 8 km buiten de stad wordt de stoet gegroepeerd en voegen zich vele muziekkorpsen tussen de lopiers om hen feestelijk in te halen. Nijmegen staat volkomen op z'n kop tij dens het slotfeest, dat de Vierdaagse en de Zomerfeesten besluit. De sfeer die er hangt tijdens die dagen, wanneer er zoveel mensen op de been zijn en er zoveel talen gesproken wor den is uniek, ledereen die eens in de gelegenheid komt rond die dagen Nij megen te bezoeken moet 't beslist niet overslaan!" De heer Stravers met links de heer N. Wasse naar van de afdeling reclame-service van Hei neken op de Waalorama. 31

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1979 | | pagina 31