WK-promoties bekroond in Valkenburg Heel wat bedrijven hebben ingehaakt op de pioenschappen Wielrennen 1979 heeft gebo- verschillende promotionele mogelijkheden die den. Over een viertal van deze activiteiten wil- zo'n groot evenement als de Wereldkam- len wij u graag iets meer vertellen: De heer A. H. Heineken bij de opening van de wereldkampioenschappen samen met de heer A. Rodoni, president van de U.C.I. Valkenburg Centrum Promotion Het heeft maar weinig gescheeld of de prijsuitreiking van de WK'79 wielrennen actie die door Valkenburg Centrum Pro motion in samenwerking met de thuis- verbruik bier organisatie van Heineken was georganiseerd, was letterlijk in het water gevallen. Toen Willem Kwaak, de bekende mas cotte van de WK, bezig was met de trek king van de laatste en grootste prijzen, besloten de weergoden om Valkenburg opnieuw te verrassen met een regen buitje. Willem heeft kans gezien om, na een snelle sprint, drogere oorden te be reiken. De bij Valkenburg Centrum Promotion aangesloten ondernemers, allemaal met bedrijven in het hartje van Valkenburg, hebben tijdens de wegwedstrijden die in Valkenburg zijn verreden, hun etalages of andere beschikbare ruimten in het te ken van de Wereldkampioenschappen gezet. Samen met de afdeling reclameservice van Heineken werden in de presentaties, naast racefietsen, wielershirts en affi ches, ook Heineken wielrenpetten geë taleerd. De bezoekers van Valkenburg konden bij de aangesloten ondernemers, her kenbaar aan affiches met de opvallende rode tekst 1000 gulden beloning, een deelnameformulier halen waarop alle bijzonderheden waren vermeld. De bedoeling was dat men aan de hand van een aangegeven tekening de pre sentaties in de diverse bedrijven ging bekijken, de daarbij aanwezige petten bij elkaar optelde, deze op het deelname formulier invulde en de slagzin Valkenburg Centrum Promotion is..." afmaakte. Ruim duizend bezoekers zijn, wel of niet vergezeld van familieleden of vrienden, door hartje Valkenburg gewandeld en hebben aan de wedstrijd meegedaan. Alle inzendingen zijn door een jury beoordeeld en op vrijdag 24 augustus mocht Willem Kwaak de gelukkige prijs winnaars bekend maken. Mevrouw Driessen uit Maastricht won de hoofdprijs, een volledig verzorgde week vakantie in Valkenburg of 1000 gulden, met het juiste aantal opgegeven petten en de 'agzin: „Valkenburg Centrum Promotion is je ware(n) centrum." De 11-jarige Mare Bartels uit Valkenburg, die voor de gelegenheid wat vroeger van school was gehaald, werd sprakeloos van blijdschap toen hij te midden van al die mensen te horen kreeg dat hij de tweede prijs had gewonnen, een schit terende fiets. Zijn slagzin was: „Valken burg Centrum Promotion is het parcours voor winkelend Valkenburg." SRV In het augustusnummer van dit blad heeft u kunnen lezen over de wijze waarop de SRV-organisatie heeft inge haakt op de Wereldkampioenschappen Wielrennen 1979. De promotie bestond uit een drietal ac tieperioden. De actie in de eerste perio de had als thema: „Kies zelf uw Wereld kampioen". Dat mocht natuurlijk een bekende wielrenner zijn, maar ook een vriend of vriendin, de buurman of bij voorbeeld de SRV-man. Voor deze actie werden 400.000 stickers met het WK'79 embleem verspreid met op de achterzij de alle informatie over de spelregels. Een voorwaarde was wel dat de inzen ders hun keuze van een Wereldkampioen op een zo origineel mogelijke wijze mo tiveerden. Er waren duizend prijzen te winnen, waaronder WK'79 T-shirts, wielrenpet ten en toegangsbewijzen voor de wed strijden in Valkenburg en Amsterdam. De twee hoofdprijzen, een voor twee personen geheel verzorgd weekend in Limburg, uiteraard tijdens de Wereld kampioenschappen, zijn gewonnen door de heer en mevrouw Boukes uit Hardegarijp en de heer en mevrouw De Jonge uit Eerbeek. Sligro BV De Sligro-vestiging op het industrieter rein van Maastricht had zich zondag 26 augustus feestelijk opgemaakt om de duizend afnemers te ontvangen, die de wegwedstrijden voor professionals tij dens de Wereldkampioenschappen Wielrennen 1979 gingen bijwonen. Sligro B.V. is een zelfbedieningsgroot handel met een twaalftal vestigingen, voornamelijk in het wielrennen minnen de zuidelijke deel van Nederland. In de maanden voorafgaande aan de WK'79 heeft Sligro met Heineken en Amstel bier activiteiten gehouden waar bij de afnemers, na over een periode van 8 weken in totaal 80 kratten/trays Hei neken en/of Amstel bier te hebben ge kocht, een geheel verzorgde dag „Met Sligro naar de Wereldkampioenschap pen Wielrennen 1979" kregen aangebo den. Brugcombinatie Zuid Deze Brugcombinatie heeft een vijftal zelfbedieningsgroothandels in Brabant en Limburg. Als een extra service verstuurde Brug aan al haar afnemers een in samenwer king met Heineken thuisverbruik bier ontwikkelde folder met alle informatie over de Wereldkampioenschappen. Op de voorzijde van deze folder werd een kanskaartenactie met Heineken en Amstel bier aangekondigd waarmee de afnemers konden meedingen naar één van de maar liefst 85 prijzen. Naast toegangsbewijzen voor de weg wedstrijden waren er vijf racefietsen be schikbaar (voor iedere vestiging één), samen met een Amstel trainingspak en een Amstel wielershirt. De fietsen kwamen uit de fabriek van de bekende wielrenner Jan Jansen, die aan de actie zijn medewerking heeft gege ven. Tijdens een bijeenkomst in de ont vangstruimte van de Heineken brouwerij in 's Hertogenbosch overhandigde Jan Jansen zelf de prijzen aan de gelukkige winnaars. Willem Kwaak en bedrijfsleider van de Hema C C. B. Kastrop tijdens de trekking. 24

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1979 | | pagina 24