Heineken Bokbier Heinekt Bokbiei Nieuwe Bokbier drinkers zorgen voor meer omzet Er komen ieder jaar steeds meer nieuwe Bokbier drinkers... Heineken Bokbier drinkers! Dat is heel begrijpelijk, want het „ontdekken'' van dit speciaal ge brouwen, extra zware bier is de moeite waard. Opvallend reclamemateriaal Om die extra klanten op Heineken Bok bier te attenderen is er opvallend recla memateriaal voor de winkels en de ho recabedrijven ontwikkeld. Daarnaast ondersteunt Heineken de verkoop van Bokbier in ruime mate in de media door middel van radio- en tv-commercials en advertenties in de dagbladen en tijd schriften. Speciale actie voor de winkeliers De winkeliers kunnen dit jaar op een speciale Heineken Bokbier actie inha ken. Zij ontvingen een mailing die hen bij het plaatsen van een order voor Bokbier kans geeft op enkele fraaie prijzen: Vijfmaal 'n lang weekend voor 2 personen naar Einbeck (de „geboorte plaats" van Bokbier); tien geheel ver zorgde excursies voor hem en zijn per soneel naar onze brouwerij te Zoeter- woude en vijftigmaal zes fraaie Heine ken Bokbierglazen. Een van de vele verhalen die over de rijke historie van Bokbier de ronde doen, is het verhaal over een kieskeuri ge graaf in de buurt van het zestiende- eeuwse Duitse stadje Einbeck, dat een grote reputatie genoot op het gebied van bierbrouwen. Een speciaal gebrouwen bier spande er de kroon, en dat bier verwierf de gunst van de edelman. Het bier had echter een lastig uitspreekbare naam, vandaar dat die naam in de volksmond al gauw verbasterde van Einbeckbier tot een Bokbier. Vroeger 't IS ER WEER werd de komst van dat speciaal ge brouwen en extra zware bier nogal uit bundig gevierd: Het feest van het nieuwe bier van de nieuwe oogst. Uit dat verhaal zou misschien verklaard kunnen wor den waarom Bokbier altijd in de laatste maanden van het jaar gedronken wordt. De juistheid valt echter jammer genoeg niet te achterhalen. Het leert ons echter wel, dat Bokbier door de eeuwen heen de bierdrinkers heeft weten te boeien. Het is dan ook niet zo verwonderlijk dat in de lange historie van de Heineken Brouwerij elk jaar weer dat speciale Bokbier wordt gebrouwen. Bokbier in de Horeca Dit jaar gaan er geen Bokbier-dames op stap, maar is er een speciale actie-aan bieding. De horeca-ondernemers ont vingen medio september een mailing met daarin de historische verhalen rond Bokbier en een aantal tips om het bedrijf op een aardige wijze in het teken van Bokbier te zetten. De horecabezoekers zien dan bij het binnenkomen van het café of de kastelein Heineken Bokbier in huis heeft en kan dan om dit zeer spe ciale robijnrode bier vragen. Dit bete kent voor de horeca-ondernemer extra omzet. Voor de horeca-ondernemer be vat de mailing eveneens een actie-aan bieding: Bij aankoop van vier kratten Heineken Bokbier ontvangt hij vier Hei neken Bokbierglazen gratis en bij zijn eerste bestelling Bokbier ontvangt hij meteen zeer fraai reclamemateriaal voor zijn zaak. Het reclamemateriaal bestaat uit twee prijsleitjes, twee affi ches en twee raamstroken. De Bokbier drinkers, welke groep elk jaar toeneemt, staan alweer te wachten op dit aromatische robijnrode seizoen bier! 21

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1979 | | pagina 21