il In de hal van het gebouw hangt deze collage, waarop de vroegere vestigingen en het nieu we gebouw zijn afgebeeld. Optimale bruto-margebewaking. Groot te 300 tot 800 m2. VéGé voordeelmarkt: supermarkt met een uitgebreid assortiment kruideniers waren en versgroepen en beperkt huis houdelijke non-food. Prijsstelling agressief. Versgroepen hebben een be langrijke plaats, nadruk op kwaliteit. Voornamelijk wijkverzorgende functie. Oppervlakte 800 tot 1500 m2. Bouwbureau Men beschikt over een eigen afdeling bouwtechniek waar onder andere de volgende taken worden verricht: 0 bouwkundige realisatie van bijvoor beeld winkelafbouw 0 layout 0 ontwerp winkelverlichting 0 het opleveren van tijdelijke super markten Door gebruik van speciale vorkheftrucks is men in staat tot op grote hoogte goederen te plaatsen. Zelfbedieningsgroothandel Ook wordt vanuit dit distributiecentrum een gedeelte van de goederenstroom verzorgd voor een drietal zelfbedie ningsgroothandels onder de naam Groothandelscenter De Lijnbaan B V. Deze vestigingen van ruim 2000 m2 elk zijn gelegen in Zoeterwoude, Den Haag en Heemstede. Toekomst Men heeft, aldus de directie, nog vol doende groeimogelijkheden in petto, zowel door middel van uitbreidingen van het pakket dat aan de afnemers ge leverd kan worden als door het openen van nieuwe vestigingen in de komende jaren. Het zal dan ook niet lang meer duren of men zal wederom plannen moeten gaan maken om het distributie centrum te vergroten. 7 Het totale ledenbestand bedraagt onge veer 70 vestigingen. Naast de marke- tingafstemming worden de leden be drijfseconomisch, commercieel en technisch bijgestaan en geadviseerd. Rolcontainers worden met drie tegelijk met een elektrotruck naar de uitgangen gereden. Projectontwikkeling Hoofdtaak is hier het verwerven van su permarktvestigingen ten behoeve van VéGé ondernemers en de onder eigen beheer gevoerde detail- en groot handelsactiviteiten. Van huis uit een stadsgrossier zijnde, is men een aantal jaren geleden in sterke mate geconfronteerd met een door schaalvergroting sterk dalend aantal afnemers, wat snel en adequaat opge vangen moest worden door middel van nieuwe vestigingen. Met name de laatste tien jaren heeft men kans gezien om een 30-tal supermark ten zowel op wijk- als op buurtniveau onder de VéGé of Korti vlag te realise ren. Voor de komende jaren heeft men reeds 12.000 m2 bruto verkoopoppervlakte zeker gesteld, waarvan in 1979 super markten worden geopend in Hillegom, Haarlem, Delft, Schoonhoven en Vlaar- dingen. Order-telefonistes noteren de bestellingen voor verwerking in de computer. Korti markt: eigen exploitatie van Ver- hoeff's Handelmij B.V. waarbij van oor sprong een discountformule werd ge volgd. Nu meer accent op compleet le vensmiddelenpakket met een lage prijsstelling en nadruk op kwaliteit van de versgroepen. VéGé buurtwinkel: zelfbedieningszaken met een volledig assortiment. Voorna melijk merkartikelen. Eventueel aange vuld met een of twee versafdelingen. Full-service, hetgeen in prijsstelling tot uitdrukking kan komen. Oppervlakte 100 tot 250 m2.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1979 | | pagina 7