Het beste uit Frankrijk herken je aan de vorm. Bistro. Eerlijke wijn in'n leuke karaf. Nieuw etiket Nieuwe karaf en literfles Uitstekende kwaliteit Onderzoek Onze karaf is simpel, maar mooi. En echt Frans. Net als de inhoud. Rood, wit of rosé. Bistro is 'n eerlijke wijn die nooit teleurstelt. Nu ook in een grotere 0,7 liter karaf. ^MpORTATEui - H I .-MR ntvcmma Voor de horeca werd naast de 0.7 liter verpakking de literfles geïntroduceerd. Voor Bistro is 1979 dan ook het jaar van Tevens vindt men de uitmonstering de veranderingen: De belangrijkste is mooi, sober en in overeenstemming met wel de compleet vernieuwde etikette ring, die per 1 maart door de W.G.N. geïntroduceerd zal worden. Het nieuwe etiket heeft een sterke merk- uitstraling, die het nieuwe thema van Bistro nog eens duidelijk onderstreept: „Bistro. Eerlijke wijn in een leuke karaf." Bovendien is gebleken, dat er bij de consument een duidelijke behoefte be staat aan een karaf van 0.7 liter. Vanaf dezelfde datum brengt de W.G.N. dan ook (naast de 0.5 liter verpakking) de rode, witte en rosé wijn in deze ruimere karaf. Nieuwtje hierbij is tevens dat de rode en witte wijnen in groene karaffen worden gepresenteerd. De consument ervaart namelijk het heldere glas voor deze wij nen nogal eens als negatief. Tenslotte werd voor de afnemers in de horecasector een literfles geïntrodu ceerd, dit naast de reeds bestaande 0.7 literfles. Uiterlijk heeft Bistro een aantal verande ringen ondergaan, die Bistro het image geven van een kwaliteitswijn. Daar mocht de inhoud niet bij achterblijven. Door uitvoerige smaaktesten is men uit eindelijk gekomen tot een kwaliteit die past bij de vernieuwde uitmonstering. De kwaliteit wordt door Reuchlin be waakt en gegarandeerd, hetgeen op het etiket vermeld wordt. Uit een recent gehouden con sumentenonderzoek is gebleken, dat de karaf als gezellig ervaren en als reden voor aankoop genoemd wordt. de verwachting die via de verpakking gewekt wordt. De kwaliteit van de wijn wordt unaniem als „goed" aangemerkt. Ook de doos werd van het nieuwe merk beeld voorzien. Ondersteuning In de winkel wordt de introductie onder steund met dooskaarten. Een themati sche wisselwerking met de advertenties is hierbij uitgangspunt geweest. In Margriet, Story en Weekend verschij nen zeer frequent advertenties, met een bereik van circa 75 procent van de doel groep. Deze advertenties ondersteunen de slogan: „Bistro. Eerlijke wijn in een leuke karaf". WN DE TABLE DE f WHntJLU PAR LTMPOHXATEI 5

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1979 | | pagina 5