Royal O* Royal Chi toyalCUto SHANDY Het jaar 1978 is voor Royal Club een topjaar geworden. Royal Club Tonic wist z'n toch al sterke positie (meer dan 50 procent marktaandeel in het tonicseg ment) nog verder te verbeteren. En Royal Club Bitter Lemon zag z'n aandeel in het Bitter Lemon segment toenemen tot bijna 40 procent. Ook Royal Club Shandy ontwikkelt zich positief. De distributie is aanzienlijk toe genomen, evenals de omzetten per ver handelende winkel. En nu Royal Club Shandy het in de win kelsector zo goed doet, neemt ook de belangstelling vanuit de horecasector snel toe. Activiteiten in 1979 Dit alles is voor Vrumona aanleiding het merk Royal Club meer aandacht te ge ven dan ooit tevoren. Behalve met ge richte acties op handelsniveau, zal het merk worden ondersteund met een in tensieve reclame-campagne. Bijna wekelijks op tv! De STER is dit jaar gul geweest voor Royal Club. De al bekende en populaire commercials komen dan ook vrijwel we kelijks minstens éénmaal op het scherm. In aanvulling hierop zal de Royal Club reclame eveneens bijna iedere week via de radio te horen zijn. Intensieve tijdschriftencampagne Royal Club Shandy zal voorts worden ondersteund met een omvangrijke tijd schriftencampagne waarmee nog eens miljoenen consumenten worden bereikt. Meer omzet per krat Steeds meer consumenten kopen Royal Club Shandy met hele kratten tegelijk. Dat is voor de handel een prettige ont wikkeling, omdat hierdoor de handling aanzienlijk vereenvoudigd wordt. Teneinde deze krattenomzet te stimule ren, zal Royal Club in 1979 een aantal promotie-activiteiten in de winkels ont plooien. Extra omzetkansen In een frisdrankenmarkt die nauwelijks meer groeit, is het voor de handel zaak zich te concentreren op die produkten die duidelijk in opmars zijn. Royal Club Shandy is daarvan een goed voorbeeld. Daarom is het de moeite waard dit pro- dukt alle aandacht te geven. Dit kan me de gebeuren door in advertenties niet alleen shandy" te noemen, maar Royal Club Shandy". Die naam is bij de consument bekend en vertrouwd! Roy al Club BrTBlLïMON BtTTER LEMON IUn< - 21

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1979 | | pagina 21