iOEGTOlM MAAKTE PILAATS TEEMSEN jÉNHAL De PUR-fontein. fetten, biertapinstallaties en noem maar op. Na de biertapwedstrijden is er een bierparty." Bevoorrading Dan komt de bevoorrading van alle stands aan bod. Drank, glazen, huis houdelijke artikelen, voorwerpen die voor de verschillende acties nodig zijn, reclame-artikelen voor het winkeltje, het moet er allemaal zijn. En dan eindelijk de tweede week van januari is het zover. ,,De bedoeling van de deelname van Heineken aan de Horecava is misschien niet eens zozeer de verkoopbevorde ring, dan wel de horecawereld het com plete produkten- en dienstenpakket te tonen, waarmee wij hen van dienst kun nen zien. Vandaar dat ook het Heineken bouwbureau en de commercieel techni sche dienst van de partij zijn en er een winkeltje met reclame-artikelen op het plein staat. Een meer verkoopbevorde rende taak hebben de streekbeurzen," aldus de heer Warmenhoven. Wat de Horecava ons volgend jaar zal brengen, wordt een grote verrassing. Dan zal de Heineken stand een geheel nieuw decor krijgen. „Wij zijn al vanaf vorig jaar bezig met de bespreking van het nieuwe ont werp. Ook hierbij betrekken we zoveel mogelijk de verschillende belangen groepen. leder decor gaat een paar jaar mee, al zouden we natuurlijk best elk jaar Gouden" meisjes maakten levende reclame voor Amstel Gold. met iets nieuws op deze beurs willen verschijnen." Dit jaar werd de Horecava van 8 tot en met 11 januari ge houden. Het was de laatste keer dat gebruik werd gemaakt van de geveltjes van Mokum 700. Toch was er wel het een en ander veranderd in de opzet van het plein in vergelijking met vorig jaar. Zo was de biertuin verdwenen. Deze had plaats gemaakt voor een aantal terrassen. „Dit hebben we gedaan naar aanleiding van de ervaringen van vorige ja ren," vertelt de heer Warmenhoven. „ledereen die toen ons plein bezocht, kon in de biertuin een biertje komen drinken. Dat had ook een grote aantrekkingskracht op (soms te) jonge bezoekers. Als drankenconcern willen wij graag de persoonlijke contacten met onze relaties benadrukken, maar die kwamen juist door de biertuin in het gedrang. Tegemoetkomend aan het verzoek van vele afnemers heb ben wij de biertuin daarom laten vervallen. Nu na afloop van de Horecava '79 kunnen we stellen dat dat een verstandige beslissing is geweest; alhoewel wij er niet van overtuigd zijn dat we ditmaal geen enkele klant hebben hoeven teleur stellen, zijn we op de goede weg." Een van de andere maatregelen om dat dit jaar tegen te gaan, was tevens een verzoek van de gezamenlijke brou werijen, vertegenwoordigd in het Centraal Brouwerij Kan toor, aan de RAI om de scholen die voor de Horecava wor den uitgenodigd nog meer tot de vakgerichte groepen te beperken. Terrassen Met het verdwijnen van de biertuin ontstond er flink veel ruimte, die werd benut voor het creëren van terrassen. Alle huisjes (stands) waren iets vergroot en voor verschillende gevels werden terrassen aangebracht, hetgeen aan het geheel een vrolijke aanblik gaf. De bediening.op de terras sen geschiedde zo, dat deze meer controle kon uitoefenen en de klanten minder rommelig werden ontvangen. Verder werd ons nieuwe mineraalwater onder de aandacht van de bezoekers gebracht door de PUR-fontein. Van het merk Jagermeister was er een proefstand waar geïnteresseerden een glaasje konden proberen. Midden op het plein stond een opvallende stand waarin actie gevoerd werd voor Amstel Gold bier. Bij aankoop van tien kratten bier kon de klant uit vier langspeelplaten een keuze maken. Deze Horecava werd meteen aangegrepen om het Heineken en Amstel stapelglas te introduceren. Onder de vele bezoekers van het Heineken plein konden we als een van de eersten staatssecretaris Hazekamp begroe ten. Alles bij elkaar heeft ons concern zich weer over een bijzonder grote belangstelling mogen verheugen, en wij hopen dat ook onze afnemers met een voldaan gevoel op de Horecava 1979 kunnen terugkijken. De automatenhal van Vrumona. 19

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1979 | | pagina 19