Extra impuls voorde Sisi prookjes van Andersen promotie jOOt^)H,0T Horeca-actie ■Sisi Sisi Mui Xisi ;S De sterren waren Seven-Up in 1978 goed gezind. In een toch weer iets groeiende lemon lime-markt werd alweer winst in marktaandeel ge boekt. En ook Seven-Up suikervrij ontwikkelt zich voorspoedig. Die ontwikkeling krijgt tegen het einde van dit jaar een extra stimu lans door een vrolijke Seven-Up „Astrologie" promotie, zowel voor de thuisverbruik- als voor de hore- casector. Zo tegen het einde van het jaar maakt iedereen voor zichzelf de balans op en kijkt vooruit in het nieuwe jaar. De media, politici en andere hoogwaardigheidsbe kleders doen daaraan van harte mee. In toenemende mate wordt daarbij de aloude astrologie betrokken. En ook de genen die daar oprecht niet in geloven, zoeken steels naar hun sterrenbeeld in krant of tijdschrift. Reden voor Seven-Up om op deze trend in te haken maar dan wel met een flin ke portie humor. Dat is het uitgangspunt voor de promotie die rond de jaarwisseling van start gaat. Voor de consument: een vrolijke astrologie-kalender. Speciaal voor deze actie ontwikkelde Seven-Up een gezellige verjaardagska lender. Op elke van de 12 pagina's staan alle data die bij de diverse sterrenbeel den horen. Per sterrenbeeld is voorts ruimte gemaakt voor de volgende infor matie. O Karakteristiek van het betrokken sterrenbeeld. 0 Ruimte voor het invullen van jarigen. Kwaliteiten van het sterrenbeeld in kwestie. 0 De favoriete Seven-Up mix van het sterrenbeeld. Dit alles in humoristische stijl. Deze verjaardagskalender wordt opge rold en verpakt in een Seven-Up blikje met plastic dop en op self-liquidating basis aan de consument aangeboden. De actie wordt onder meer aangekon digd via het achteretiket van alle Seven- Up flessen. Op het halsetiket wordt naar het ruglabel verwezen. Tussen Kerst en Nieuwjaar zal een dag bladadvertentie van een hele pagina met twee steunkleuren worden geplaatst on der het motto: „Wat heeft 1979 voor u in petto?". Door middel van een 15-tal voorbeelden wordt hierin geschetst, wat iemand in 1979 zou kunnen overkomen. Het ge heel mondt uit in de uitnodiging de ka lender te bestedien. Detaillistenactie Uiteraard worden ook de levensmidde lenwinkeliers en de slijters via hun vak bladen uitvoerig over deze gezellige promotie geïnformeerd. En plaatst zo'n detaillist een actiedisplay van tenminste 10 kratten, dan ontvangt hij de Seven-Up astrologie-kalender gratis. De Vrumona vertegenwoordiger is hem overigens graag behulpzaam bij het bouwen van deze display, mits de winkelier voor vol doende voorraad zorgt. UEU JMjClOMN: Ook de horeca-ondernemer wordt bij deze actie betrokken. Want bij afname van vijf kratten Seven-Up (regular en/of suikervrij) ontvangt hij een pakket met 200 vrolijke astrologie-viltjes, zes glazen en de astrologie-kalender. Ook met die viltjes is iets bijzonders aan de hand. Twee partners kunnen met be hulp hiervan nagaan in hoeverre zij bij elkaar passen. Dankzij dit speelse element zal Seven- Up ook in vele duizenden horeca-bedrij- ven bij honderdduizenden consumenten op een aansprekende wijze onder de aandacht worden gebracht. Een goede start voor '79 Seven-Up is een bekend en vertrouwd merk. In de sector thuisverbruik heeft het een aandeel van rond de 40 procent; in de horecasector waar kwaliteit zwaar telt zelfs 67 procent. Het is overal te koop en het levert een goede prijs plus een navenante marge op. Met acties als deze wordt nog eens extra benadrukt, dat Seven-Up er alles aan doet om voortdurend in de aandacht van de consument te blijven. Daarom is het de moeite waard van harte op deze vrolijke promotie in te haken. In het vorige nummer van Tap en Schap hebben wij u geïnformeerd over de Sisi promotie met Sprookjes van Andersen. De delen 1 en 2 zijn inmiddels zo goed ontvangen, dat besloten is de introductie van de delen 3 en 4 mede in verband met de feestdagen een bijzonder tintje te geven. In november en december zullen wij na melijk via alle winkels, waar Sisi wordt verkocht, een kinderkrant verspreiden. Deze krant is uiteraard gratis. Hij is ver pakt in een handige displaydoos, die precies in een krat past. De krant zit vol tips waar kinderen plezier van kunnen hebben: spelletjes, puzzels, „doe-dingen" en een vrolijke strip. Tevens is er een teken- en opstelwed strijd in opgenomen, waarmee kinderen leuke prijzen kunnen winnen. De delen 3 en 4 worden normaal afzon derlijk aangeboden voor de prijs van ƒ9,95 per deel (ƒ6,95 ƒ3,— verzend kosten). Maar als ze via de bon in de krant te zamen worden besteld, kosten deze delen samen maar ƒ16,95 (ƒ12,95 ƒ4,— verzendkosten). Ook de boeken zelf worden door middel van fraaie en opvallende displaykaarten onder de aandacht van de consument gebracht. De detaillist krijgt bij plaatsing van het actiedisplay inclusief de doos met kran ten de delen 3 en 4 gratis. De eerste resultaten van de Sprookjes van Andersen promotie zijn voor Sisi zonder meer positief te noemen. Daarom mag het resultaat van deze extra activi teit met vertrouwen tegemoet worden gezien. via Prachtige kijk hij Siii Sinav Ongelooflijk Eppo IXwn, Smut fïh. Door middel van deze advertentie wordt de Sisi boekenactie Margriet en Libelle bij de consument aangekondigd. 21

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1978 | | pagina 53