Allerlei 14 IE AQUASPORT BV In Den Bosch werd in het weekeinde van 13 en 14 maart jl. voor de tiende maal het In- door Brabant gehouden. De puissance van dit internationa le concours hippique om de door Heineken beschikbaar gestelde Grote Prijs van Noord-Brabant, werd gewon nen door Hans Horn met Win- netou II (foto 17). In dit gedeelte van het lustrum concours startten er in totaal 30 combinaties, waarvan er zich 11 plaatsten voor de tweede barrage. Alleen Hans Horn maakte hier geen enkele fout. Mützig affiches winnen recla meprijs. In de zomer van 1975 startte in Frankrijk een nieuwe reclamecampagne voor Mützig bier Niet alleen steeg daardoor de landelijke bekendheid van dit merk, maar de distributie graad werd meer dan verdub beld. De affiches „Neem de tijd voor een Mützig", spelen een belangrijke rol in deze cam pagne. Ze hadden zoveel suc ces dat zij onlangs, tezamen met enkele andere, de Grand Prix de l'Affichage 1975 kre gen, een jaarlijkse prijs voor de beste vijf Franse affiches. Foto 18 toont links Rodney Hab- bershaw van de divisie Inter nationaal, die Dominique Ie Bel, commercieel directeur van Albra Frankrijk en Jean Feld- man van het reclamebureau FCA (resp. rechts en midden) gelukwenst met de verkregen prijs. 17 Miss Amsterdam, had het er niet gemakkelijk mee maar bestempelde uiteindelijk Joop Staarthof, de befaamde sinaasappelkoopman van de Albert Cuypmarkt, als Mister Snor. Cor Brinkman werd win naar bij de goedwillende ama teurs. Nadat de uitslag bekend ge maakt was, vertrokken de win naars voor een triomftocht in de Heineken-ton, de rest volg de in een Engelse taxi en een koets. Op foto 15 Joop de Snor beladen met prijzen, tussen Piet Römer en Miss Amster dam. Heineken aan boord van de Concorde. Op 21 januari vond de eerste vlucht van Air France met de Concorde plaats. Hei neken is het enige bier aan boord en het zal ook op alle volgende vluchten met de Concorde als enig bier ver dessen, die door Jean Patou zijn ontworpen (foto 19). Dat Heineken het bier mag zijn voor de Concorde passagier is wel een bewijs dat dit merk steeds met de tijd mee gaat en ook niet voor een geluidsbar rière blijft staan. krijgbaar zijn. Heineken Frank rijk sloot onlangs een contract af met Air France voor alle Concorde vluchten. De Concorde stuwt je voort met een snelheid van Mach 2.02 (2150 km/u) en dan kun je niet meer spreken van tijdverlies bij het reizen. Parijs - New York bijvoorbeeld is dan nog maar 3Vi uur vliegen. Voor de ruim honderd stoelen in de Concorde is de kleur geel gekozen, geplaatst in een om geving van licht beige en bruin. Dezelfde kleuren vinden we te rug in de jurken van de stewar- 31

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1976 | | pagina 31