Verkoopafdeling thuisverbruik bier ontvangt.... s Bi^H ci fi d u Ie 9' d ki b fi 9 B tr In onze vorige uitgave hebben wij u eni ge informatie gegeven over de ont- vangsten-nieuwe-stijl van onze verkoop afdeling thuisverbruik bier. Gaarne willen wij daar nu wat uitgebrei der op terugkomen. Zoals wij reeds stelden, is het doel van deze ontvangsten onze afnemers zo uit gebreid mogelijk te informeren over de ontwikkelingen van bier op de Neder landse levensmiddelenmarkt. Na een intensieve voorbereiding is een programma ontworpen dat de mogelijk heid biedt om een veertiental presenta ties te brengen. Bij het samenstellen van deze presenta ties hebben wij ons als doel gesteld dat de betreffende onderdelen zijn afge stemd op de gevarieerdheid van de han del in voedings- en genotmiddelen en dat de verschillende presentaties moei teloos aan elkaar gekoppeld kunnen worden, waarbij een logisch en over zichtelijk geheel wordt verkregen. Onderstaand willen wij u een beknopte informatie geven over de feitelijke in houd van een aantal presentaties. wikkeling naar verpakkingsformaten en naar soorten bier. Het seizoenpatroon van bier zal worden toegelicht en ook zullen karakteristieken van bier op consumentenniveau worden behandeld. Het concernbeleid in de thuismarkt In dit onderdeel komt een uiteenzetting aan de orde over de doelstellingen die het Heineken concern in de thuisver- bruikmarkt bier voor ogen heeft. De functie die de merken Heineken en Amstel in de thuisverbruikmarkt kunnen vervullen is gebaseerd op de positie die beide merken nu reeds innemen. Deze positie zullen wij illustreren aan de hand van een aantal dia's die door de verge lijking van Heineken en Amstel met de overige merkartikelen een zeer duidelijk beeld oproepen. Nadat de bezoekers een indruk gekre gen hebben van de vele inspanningen die door Heineken en Amstel verricht worden om de positie van beide merken Op 11 februari jl. ontvingen wij op onze vesti ging te Zoeterwoude de functionarissen van Verkoopbevordering en Training en Opleiding van A O Nederland en de aangesloten han delsbedrijven voor een prestatie van het schappenplan A O 2000. (foto 1) De uitvoering van dit schappenplan zal in sa menwerking met de verkoopstaf en winkel- verzorgingsdienst van de A O grossiers binnenkort ter hand worden genomen Voor een goede informatie en begeleiding van de winkeiverzorgingsdiensten werd na afloop van de bijeenkomst aan alle genodigden een syllabus uitgereikt met daarin de schappen- presentatie zoals deze uitgevoerd gaat wor den. In de reeks ontvangsten-nieuwe-stijl waren op respectievelijk 12 en 16 maart jl. de S.R.V.- groothandel Van Dijk B. V. te Soest (foto 2) en SR V.-Midden Nederland te Veen endaal (foto 3) bij ons te gast. Wie en wat is het Heineken concern In dit verhaal wordt de oorsprong en ontwikkeling van het bier door de eeu wen heen weergegeven. Voorts behandelt deze presentatie het brouwproces van onze bieren, om ten slotte een overzicht te geven van de we reldwijde groei van de merken Heineken en Amstel in de achter ons liggende honderd jaar. Tenslotte wordt globaal weergegeven welke activiteiten het concern op dit moment ontplooit via zijn dochteronder nemingen Vrumona, Van Olffen, Reuch- lin en de Gedistilleerd Groep Neder land. De biermarkt Met deze presentatie willen wij de be zoekers een indruk geven van de ont wikkelingen van de totale biermarkt en een aantal karakteristieke eigenschap pen van het produM bier aanduiden. Hierbij zal worden ingegaan op de ont-

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1976 | | pagina 22