II VERKOOPAFDELING THUISVERBRUIK BIER ONTVANGT... in r*s iOO )n- 5er ag 2,5 en nd er- er- er- 50 tal. 60 tri- I ei- fat let rijf ïe- Een en ander gaf voldoende aanleiding om hierover in een informele sfeer verder door te praten. Door de aanwezigen werd de bijeenkomst zeer geslaagd genoemd. In een volgende uitgave van Tap en Schap zullen wij uitgebreider op de ontvangsten-nieuwe-stijl terugkomen. Even relaxen bij de open haard met de gasten van Brug Neder land. De verkoopafdeling thuisver- bruik bier heeft enige tijd ge leden een begin gemaakt met het organiseren van ont vangsten-nieuwe-stijl voor onze relaties uit de handel. Het doel van deze ontvang sten is om naast het excur- siebezoek aan de brouwerij de afnemers kennis te laten nemen van onze visie op de ontwikkelingen, die op de Nederlandse levensmidde lenmarkt plaatsvinden. Aan het tot stand komen van het programma is een inten sieve voorbereiding vooraf gegaan. Het eindresultaat is geweest dat er een groot aantal ver schillende presentaties is sa mengesteld. Deze presenta ties geven inzicht in de ont wikkelingen van de bier markt, alsmede de rol die de merken Heineken en Amstel hierin vervullen. Bovendien zijn de desbetreffende pre sentaties afgestemd op de gevarieerdheid zoals die be staat binnen de levensmidde lenmarkt (groothandelsgroe peringen, detailhandelsorga nisaties en grootwinkelbe drijven). De eerste resultaten hebben aangetoond dat onze relaties op het gebodene en thousiast reageren. Kraan Van Kuyk en Verhoeff's Handelmij B.V. Op 21 november jl. ontvingen wij de directie en verkoopstaf van de Végé-grossiers Kraan Van Kuyk B.V. (Veenen- daal) en Verhoeff's Handelmij B.V. (Rotterdam) op onze brouwerij in Zoeterwoude. Behalve de kennismaking met het nieuwe brouwerij complex werd in het ont vangstgebouw een uiteen zetting gegeven over het Hei- De groep Kraan Van Kuyk en Verhoeff's Handelmij. Op de achtergrond de energie-afdeling en het silo-gebouw. neken merkenbeleid. Een aantal andere aspecten waaronder de betekenis van Heineken en Amstel op de Nederlandse biermarkt, om- zetdoelstellingen voor beide groothandels en gerichte promotie-activiteiten via de respectieve verkoopstaven zijn daarbij uitgebreid be sproken en bediscussieerd. Gezien de reacties mag ge sproken worden van een ge slaagde bijeenkomst, waar toe een gezellige en informe le sfeer zeker heeft bijgedra gen. S.I.O. Op 28 november jl. traden wij als gastheer op voor de in kooporganisatie S.I.O. De ontvangst vond eveneens plaats op onze nieuwe vesti ging te Zoeterwoude. Ook bij deze gelegenheid was een bezoek aan de brouwerij in het programma opgeno men. Hoofdschotel was een presentatie over de ontwik keling van de biermarkt. In een geanimeerde sfeer werd uitvoerig over dit onderwerp van gedachten gewisseld, waarbij tevens het organise ren van verkooppromoties aan de orde kwam. Van de zijde van Heineken werd van de gelegenheid ge bruik gemaakt de S.I.O.-or ganisatie geluk te wensen met haar 25-jarige jubileum. Brug Nederland Op 12 januari jl. ontvingen wij op onze vestiging te Zoeter woude de Inkoop- en folder commissie van Brug Neder land. De aanwezigen kregen informatie over tal van pro- duktie-aspecten van onze nieuwe brouwerij aldaar. Aan het bespreken van de ontwikkelingen binnen de to tale biermarkt en de beteke nis van de zelfbedienings groothandel hierin werd rui me aandacht besteed Een van onze account man agers hield een inleiding over deze twee onderwerpen. Weer op een andere plaats van het terrein in Zoeterwoude werd deze groepsfoto van het S.I.O- bezoek gemaakt. 7

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1976 | | pagina 7