TERUGBLIK OP HET BOEKJAAR 1974/75 Sm I ■Hs Inhoud In de tweede helft van december van het vorige jaar verscheen het verslag van Heineken N.V. over het boekjaar 1974/1975. Speciaal voor u hebben wij een aantal belangrijke feiten en ontwik kelingen uit die periode in het hierna volgende overzicht verwerkt. ALGEMEEN Geconstateerd kan worden dat de groei van het concern in het afgelopen boek jaar (1 oktober 1974—30 september 1975) minder sterk was dan in voor gaande jaren. De omzet steeg weliswaar met 16,3 procent tot 1.842 miljoen, maar de nettowinst daalde van ƒ81,1 miljoen tot 70,6 miljoen Toch is deze 12,9 procent winstdaling uiteindelijk minder dan in mei 1975, bij het uitkomen van de halfjaarcijfers, werd verwacht. Immers toen was de teruggang van de Op de voorpagina: Beelden uiten rond "De wereld van Heineken", de nieuwe film over het concern en zijn activitei ten in binnen- en buitenland. De eerste kopie is inmiddels gereed gekomen, zodat binnenkort met de vertoning een begin kan worden gemaakt. Zie ook pag. 14 en 15. nettowinst beduidend groter. De gunsti ge ontwikkeling van de verkopen in de tweede holft van het boekjaar heeft tot dit herstel aanzienlijk bijgedragen. In geld uitgedrukt zijn de bierverkopen met 16,9 procent gestegen tot 1.351,9 miljoen gulden. Vorig boekjaar was die stijging 18 procent. De verkoop van fris dranken, voor een bedrag van 167,2 miljoen gulden, betekende een stijging met 24,3 procent, hetgeen dus aanmer kelijk gunstiger was dan de 3,1 procent waarmee deze in het voorgaande boek jaar omhoog ging. De bruto-opbrengst van gedistilleerd en wijn bedroeg 205,9 miljoen gulden. De stijging in procenten (14,5 procent) bleef iets achter bij die van het vorig boekjaar (16,6 procent). De overige verkoopopbrengsten be droegen 86,3 miljoen gulden. AMSTE fourRysps HOPPE Terugblik op het boekjaar'74-'752 Dr. H.P. Heineken-prijs3 Horecava'764 Nieuw Distributiecentrum Amsterdam3 Kantoor Den Bosch geopend6 Ontvangsten-nieuwe-stijl7 Carnavalsactie Pepsi-Cola3 Tomatensap gekruid8 De bierpullenactie3 Bokma: nieuwe reclamecampagne9 Jagermeister, 111 advertenties 10 Franse esprit in Bistro12 Zwarte Kiplekker langzaam 12 ReuchlinenCouperin-(3 Dewereldvan Heineken, nieuwe concernfilm14 Zijn wij goede maatjes met automaten?-|6 Leven in de bouwerij20 De Herderin 350 jaar23 Nieuws allerlei24 Tap en Schap is een tweemaandelijkse uitgave van Heineken voor de Nederland se markt. Redactie: W.J. Bruggeman (hoofdredacteur), mej. P.A.M. Reijnders, mej.A. Lodeweegs. Vaste medewerkers: W.J. Hoeben, M P.J. van Soest. Redactiecommissie: mej. H.D. van den Steenhoven, J.F.B Houthuys, A.C.M. Jonkers, D. Marck, J.A. Vleghert. Redactieadres: Postbus28, Amsterdam. Tel. 020-702283,702172, 702264.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1976 | | pagina 2