KOMPAKBAR kompakbar Op de laatste Horecava bracht Vrumona als primeur een door de eigen technische dienst ontwikkelde, kleine bekerautomaat. Doelgroepen hierbij zijn vooral kantoren en snackbars. Interessant is dat in de Kompakbar een normale standaard koolzuurcilinder gebruikt kan worden en dat de kosten dicht in de buurt liggen van die van de flessenautomaten. Vrumona heeft bijzonder goede verwachtingen van de Kompakbar, verwachtingen die mede gebaseerd zijn op de vele gunstige reacties tijdens de Horecava. zijn) wordt op den duur niet meer ver kocht, maar zal de huisvrouw er niet toe brengen de was weer met de hand te gaan doen, evenmin als dat het geval zou zijn bij een slechte kwaliteit was- poeder. Verplichtingen Allen, die zich met de verkoop via auto maten bezig houden, dat wil zeggen niet alleen de fabrikanten en handelaren, maar ook al diegenen, die met de ver zorging ervan zijn belast, zullen zich hun verplichtingen goed moeten realiseren; de noodzaak van een goed werkende automaat met eersteklas produkten Want daar hebben de consumenten, die met de apparaten worden geconfron teerd, recht op. Ook in de automatenbranche staat de ...bil kantines van kantoren en bedrijven.. Voordelen Toch zijn deze vooroordelen meestal niet juist en worden zij gebaseerd op toestanden in het verleden die reeds lang verbeterd zijn of op een soort in stinctieve overtuiging dat dranken en etenswaren uit een automaat van minder kwaliteit moéten zijn. Wellicht wordt dit ten onrechte ingegeven door de vaak lagere prijs en het plastic bekertje in vergelijking met het duurdere en veel gesoigneerdere horecagebeuren. Een bewijs voor deze stelling zouden we kunnen vinden in de enorme verkoop van sigaretten die in de originele ver pakking tegen de officiële prijs via de automaten aangeboden worden. In die gevallen komen de enorme voor delen van de verkoop via automaten alom en altijd verkrijgbaar duidelijk tot uiting. Het is gemakkelijk voorspelbaar dat fabrikanten en leveranciers in de ko mende jaren met de voortdurend stij gende loonkosten voor ogen, nog veel meer produkten via automaten zullen aanbieden zowel in de restauratieve sfeer als in de gewone detailhandel. Zo zijn in het buitenland reeds volledig geautomatiseerde winkels gesignaleerd. Voor een dergelijke ontwikkeling is het echter van het grootste belang dat de consument inderdaad vertrouwd raakt met de verkoop via automaten en de produkten zonder terughoudendheid accepteert hetgeen momenteel, althans over het algemeen, nog niet het geval is. Contact consument-automaat Het kernprobleem bij de verkoop via au tomaten is dat elke slechte ervaring van de consument hem ertoe brengt de ge hele verkoop via automaten te bekritise ren, vooral daar waar het gaat om niet voorverpakte etenswaren en dranken zoals diverse snacks en dranken in be kertjes. In andere geautomatiseerde branches ligt dat duidelijk anders. Een slechte wasmachine (zo die er al zou in stationsrestauraties.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1976 | | pagina 18