Warming-up voor A&O Bezoek Végé-grossiers Op 22 maart was een groot aantal verkoopfunctionarissen van A 0- grossiers te gast in 't Koelschip van onze vestiging aan de Stadhouders kade te Amsterdam. Van Heineken zijde waren de districtverkoopleiders en de groothandeivertegenwoordigers thuisverbruik aanwezig. Het doel van de bijeenkomst was drie ledig: Het overbrengen van informatie over de Nederlandse biermarkt en de positie van Heineken in die markt; Het vaststellen van de mogelijk heden met Heineken voor A&O; Het lanceren van een verkoopac tie met Heineken bier. De presentatie werd ingeleid door de heer A. van Son, die in zijn welkomst woord het belang van een dergelijke massale bijeenkomst onderstreepte. Vervolgens lichtte de heer P. Riem slag aan de hand van een diapresen tatie de ontwikkelingen op de Neder landse biermarkt toe, waarna hij aan gaf welke de doelstellingen van de actie en de mogelijkheden met Heine- Gasten en gastheren tijdens het welkomstwoord. In de maand april brachten de VéGé- grossiers een bezoek aan onze brou werij aan de Mauritskade. Een belang rijk deel van de dag was ingeruimd voor drs. A. H. Gerards, hoofd Fysieke distributie Europa van Heineken, die een uiteenzetting gaf over het externe transport in het algemeen en het VSPX-systeem in het bijzonder. (In het vorige nummer van Tap en Schap heb ben wij u reeds uitvoerig over dit sys teem mogen informeren). Dat dit aspect van de distributie aan leiding gaf tot een levendige discussie tussen de betrokken VéGé-grossiers en de heer Gerards zal de transport deskundigen onder onze lezers niet vreemd voorkomen. Op de foto ziet u de Végé-groep met enkele Heineken functionarissen; der de van links de heer Gerards. Links: Jan Jongbloed in actie. De doelman van F.C. Amsterdam was juist tevoren geselecteerd voor het Nederlands elftal. Verder werd hij dit seizoen, samen met Ton Thie, winnaar van de Eddy P.G.-trofee. Rechts: Een van de A&O-schutters in actie; rechts Peter Knegjens. ken bier voor A&O waren. Het in strument, dat de verkoopadviseurs van A O in handen kregen, was een doelpuntenactie waarover zij tijdens de diapresentatie alle benodigde in formatie ontvingen. Het uiteindelijke doel: in de verkoop van Heineken bier zoveel mogelijk omzet scoren De aan de actie verbonden wedstrijd voor winkeliers, verkoopadviseurs en winkelverzorgingsdienst staat even eens in het teken van scoren, namelijk de aantallen doelpunten, die straks door de verschillende landen in het Wereldkampioenschap voetbal ge maakt worden. Na deze inleidingen was het wat en waarom voldoende beantwoord, maar bleef voor de verkoopadviseurs de vraag; Hóe gaan wij dit aan onze af nemers verkopen? Als „antwoord" werd door de afdeling Opleiding training van A&O samen met die van Heineken de praktijk in huis gehaald door via een videorecorder op een viertal monitoren beelden te vertonen hoe het ver koopgesprek niet en hoe het wèl zou moeten verlopen. Als afsluiting van de presentatie werd een aantal A O-medewerkers in de gelegenheid gesteld alvast te probe ren enkele echte doelpunten te scoren. Daartoe was in de nabijgelegen kan tine een doel geplaatst, waarin de keeper van F.C. Amsterdam, Jan Jong bloed, klaarstond om zijn tijdelijke heiligdom zo goed mogelijk te verde digen. De leiding van dit doelschieten was in handen van Peter Knegjens, die met veel verve de schoten, red dingen en doelpunten aan elkaar praatte Na afloop maakte het gezelschap een rondvaart door de grachten die ein digde bij de brouwerij aan de Maurits kade, waar een aperitief gedronken en een hapje gegeten werd. Bij hun vertrek ontvingen de A O- deelnemers een syllabus met alle in formatie over de komende activiteiten.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1974 | | pagina 8