Amstel-Goldrace 1974. De negende Amstel-Goldrace zit er weer op. Dit door ons concern georganiseer de wielerevenement voor professionals bracht mede dankzij het stralende weer op Paaszaterdag weer hon derdduizenden op de been. Een bijzonder sterk ren- nersveld dit jaar met on der meer Ocana, Gode- froot, Van Springel, Ver- beeck en Pintens waar borgde een interessant kijkspel. Toch was het een nieuwe ling onder de profs, de Amsterdammer Gerrie Kne- temann, vroeger lid van de Amstel-amateurploeg, die na een slopende rit over de Limburgse heuvels alle grote internationale vedetten achter zich liet. In een voortreffelijke eind sprint wist hij toch nog 8 seconden meer voorsprong op het peloton te behalen dan Eddy Merckx vorig jaar. In de nationale en interna tionale pers is dit evene ment op de voet gevolgd; radio en televisie in bin nen- en buitenland ver zorgden uitgebreide repor tages. Deze negende Amstel- Goldrace heeft zijn uitste kende reputatie, die hij door de jaren heen heeft weten te verwerven, weer gecontinueerd. In Katwijk aan Zee werd van 15 tot en met 20 april het Tulip Time International Music Festival gehouden De Amerikaanse ambassa deur in ons land, mr. King dom Gould, opende offi cieel de welcome party, waarbij vlaggebommen van de deelnemende landen Amerika, West-Duitsland, Engeland en Nederland, alsook de Heineken vlag- gebom, werden afgestoken. Ook op de afscheidsparty op 19 april werd Heineken bier, Pepsi Cola en Seven- Up royaal geschonken. De finish van de Heineken Roei- vierkamp was door middel van een finish-doek duidelijk aangegeven. De Heineken Roei-Vier- kamp werd op 23 en 24 maart jl. voor de tweede I maal op de Amstel gehou- den Dit evenement, dat in sa menwerking met de Stu denten Roeivereniging Ne- ^le|reus georganiseerd wordt, j:vormt de opening van het 'la roeiseizoen. Als bijzonder- 'atei 8ic' moet hierbij gemeld z, worden, dat de puntentel ling, zoals die voor schaats wedstrijden geldt, hier voor roeien wordt aangehouden. hie^et een reclameboot en- it be^e'e dagen vóór en diverse t vee®Pandoeken tijdens de ,n dfvedstrijden, kwam de Hei- ,r sjieken reclame bijzonder goed uit de bus (boot). Enkele van de achttien motorrijders die tijdens de koers reclame maak ten voor Amstel en Pepsi-Cola. restauratie van de kerk van Buren. De Bierkoets, speciaal voor dit gebeuren ingezet, trok geweldig veel belang stelling en maakte regel matig rondritten door het dorp, waar onze spandoe ken en vlaggen overal dui- delijk zichtbaar aange bracht waren. Op het mid den van de dag kwamen parachutisten met de Hei neken vlag uit de lucht vallen. De verkoop van speciale glazen en pullen liep bijzonder goed. In de in Beierse stijl inge- Érichte lu'felstands was het na de drukte van de gezel lige markt rustig toeven met een heerlijk glas Hei neken bier iasra d) tra nli dela iils i rijg» 39

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1974 | | pagina 39