DE GROEP GEDISTILLEERD EN WIJN r SAMENSTELLING EN ACTIVITEITEN VAN Heineken op Trinidad INHOUD w®; Heineken a V. Zoals bekend is zijn de activiteiten van het Heineken concern op het gebied van gedistilleerd en wijn ge bundeld in de Groep Gedistilleerd en Wijn. In deze groep hebben zich per 1 april 1974 enkele belangrijke organisatorische wijzigingen voorgedaan Teneinde onze afnemers een duidelijk beeld van de nieuwe organisatie, de verschillende adressen en acti viteiten te verschaffen, hebben wij een en ander hier onder nog eens samengevat. De Groep Gedistilleerd en Wijn is per 1 april 1974 onderverdeeld in drie hoofdgroepen, te weten: 1. GEDISTILLEERD GROEP NEDERLAND B.V. gevestigd te Schiedam, Van Cleeffstraat 8, telefoon 010 - 264655 2. VAN OLFFEN B.V. gevestigd te Hattem, Stadslaan 51, telefoon 05206 - 1031 3. B.V. Wijnhandel M. REUCHLIN ZOON gevestigd te Rotterdam, Calandstraat 46, telefoon 010- 362666 De Gedistilleerd Groep Nederland is vanaf 1 april 1974 uitsluitend belast met de verkoop van het binnenlands- gedistilleerdpakket, waarin de merken Bokma, Coe- bergh, Hoppe, Hulskamp en Meder zijn onderge bracht. De organisatie richt zich zowel op de thuis- verbruikmarkt als op de horecamarkt. Van Olffen beweegt zich voor wat betreft de verkoop van zijn produkten voornamelijk op de levensmidde lenmarkt. Het artikelenpakket, dat Van Olffen brengt, is te ver delen in vijf groepen: advocaat onder het merk Zwarte Kip irnportwijnen, in de populaire prijsklasse, waarvan als voorbeeld kan worden genoemd het merk Bistro vruchtenwijnen limonadesiropen aperitieven, waarvan vooral genoemd moet worden de merkenserie Tenido. Gelo, de dochteronderneming van Van Olffen, bewerktj met zijn produkten uitsluitend de slijtersmarkt. Wijnhandel Reuchlin houdt zich uitsluitend bezig met| de verkoop van tafelwijnen uit de midden- en hogere! klasse, het buitenlands-gedistilleerd pakket en een' aantal uitsluitend op fles geïmporteerde aperitieven De organisatie richt zich zowel op de thuisverbruik-i markt als op de horecamarkt. Belangrijke merken uit het Reuchlin-assortiment zijni voor wat betreft de tafelwijnen onder andere: Bordeauxwijnen Ginestet Bourgognewijnen Bouchard Père Fils Elzasserwijnen Louis Sipp Sherries Marqués del Mérito Portwijnen Portugese Trovador Rosé Borges Irmao In het buitenlands-gedistilleerdpakket bevinden zich bekende merken als Jagermeister, Four Roses Bour-, bon Whiskey, 100 Pipers Scotch Whisky, Passport| Scotch Whisky en Cognac Otard. (Op de twee volgende pagina's treft u de belangrijk-I ste, door genoemde groepen gevoerde merken aan. Het geheel kan desgewenst uit het blad gescheurd worden.) Ter bescherming en uitbreiding van belangen op Trinidad, datl deel uitmaakt van Caricom (Caraïbische Economische Ge-I meenschap) heeft Heineken een 40% deelname verworven] in de National Brewing Company te Port-of-Spain. Naast het thans reeds in loon gebrouwen Heineken Malta| zal in de toekomst mogelijk aldaar ook Heineken bier wor den geproduceerd. Door het heffen van zeer hoge invoer rechten heeft Trinidad import van bier uit Nederland onmo gelijk gemaakt. Samenstelling en activiteiten van de Groep Gedis tilleerd en Wijn2 Heineken op Trinidad 2 Bijlage Groep Gedistilleerd en Wijn3/4 Voetbal op tv, Heineken doet mee5 Beurzen6 Warming-up voor A&O8 Bezoek VéGé-groep8 SiSi Sinas in Western9 Wit bij wit, groen bij groen9 Vaderdag Hoppedag9 De recreatie als verschijnsel en als markt 10 Detailhandelsscholen zetten beste beentje voor 18 Leven in de bouwerij 22 Onder nieuw dak26 Uit het leven van twee bierhuis-houdsters 37 Nieuws allerlei38 Prettige vakantie I 40 Tap en Schap is een tweemaandelijkse uitgave van Heineken voor de Nederlandse markt. Redactie: W. J. Bruggeman, Public relations, Postbus 28, Amster dam, tel. 020-702283. BIJ DE VOORPAGINA hemeken» Inhaken op de steeds toene mende recreatie, ook voor de groothandel! Dit voorbeeld in de vorm van een fraaie display troffen wij enige tijd geleden aan in de drankenafdeling van de zb-vestiging van D. Ven B.V. aan de Albert Plesmanweg te Rotterdam. De uitstalling, waarin rond de motorboot onder meer 120 dozen blikbier en 40 krat ten Euro's waren verwerkt, heeft gedurende vier weken zijn verkoopwaarde dubbel en dwars bewezen. Reacties bleven evenmin uit. De afnemers/detaillisten staken hun waardering voor dit werk stuk, waaraan ook verkoop adviseurs van Heineken hebben meegewerkt, niet onder kratten of dozen. Recreatie is ook het thema, waaraan deze keer het hoofd artikel (pag. 10 tot 18) is gewijd 2

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1974 | | pagina 2