Jaarbeurs van het Oosten Heineken op de Femina Uit deze en andere vragen op dit ge bied is wel duidelijk gebleken, dat er behoefte bestaat aan voorlichting en ideeën, aan de hand waarvan men zijn winkelbeeld in een sfeer kan trekken waarin het publiek gemak kelijker tot bepaalde aankopen over gaat. Van deze winterse manifesta tie hebben wij tevens gebruik ge maakt het Amstel Gold in zijn nieu we, gouden uitmonstering aan onze relaties voor te stellen. Een verpak king, die door haar feestelijke uiter lijk een welkome aanwinst zal zijn in de speciale sfeer, welke de slijter in deze periode altijd weer dient te scheppen. Bovendien is het fraai ge decoreerde kratje zó vederlicht dat het, gevuld met twaalf „goudstuk jes" (idee!), zeker als een gewaar deerd decembergeschenk kan dienen. De heer J. Simoskie (2e van rechts) horeca ondernemer in Rotterdam, die samen met zijn vrouw onze stand bezocht, bestelde een hele pallet Amstel Gold! Weshalve hij er hier letterlijk gekleurd op staat. Op de voor grond de heren J. Klingeman (r.) en L. H. Vermorken van Heineken. Ideeën zijn gelijk goudstukjes. Zij verliezen nimmer hun waarde en door hun flonkerende glans inspire ren zij immer weer tot nieuwe daden. Weggeborgen en vergeten zijn zij waardeloos. Vertaald in zakelijke termen: een goed idee is geld waard. Mits, het niet alleen uitgebroed maar ook uitgevoerd wordt. Hetzelfde geldt voor een verkoopboodschap die, het woord zegt het al, gemaakt is om uitgedragen te worden. Het laatste moet u een zorg zijn. Voor de zevende maal in successie nam Heineken deel aan de Jaarbeurs van het Oosten, die dit najaar voor de vijf tiende maal in Zutphen gehouden werd (22 tot en met 29 september). De belangstelling voor deze Zutphense expo sitie, van oorsprong een middenstandsbeurs die is uitge groeid tot een handelsontmoeting van formaat, beweegt zich de afgelopen twee jaar helaas in dalende lijn. In onze stand hadden wij echter over het aantal bezoekers niet te klagen. Daar konden de niet in onze bedrijfstak geïnteres seerden tegen betaling een glas bier drinken en/of een pul, T-shirt of koetsierglas kopen, van welke gelegenheid zeer velen gebruik hebben gemaakt. Behalve naar Pilsener bier, was er ook veel vraag naar Oud Bruin. Het publiek kon verder ook hier deelnemen aan het gratis bingospel, dat evenals op de Jaarbeurs van Groningen vele honderden spelers en toeschouwers trok. Bij de ingang van het beursrestaurant was een aparte stand ingericht, waar wij onze handelsrelaties ontvingen. Hier was ons concern vertegenwoordigd met de biermerken Heineken en Amstel en het Vrumonapakket. Boven: Op de Jaarbeurs van het Oosten. Rechts: In Zutphen was voor de ontvangst van onze relaties een aparte stand ingericht. In twaalf dagen (van 8 tot en met 19 oktober) telde de 24ste Femina een kleine 130.000 meest vrouwelijke bezoekers, die in de tentoonstellingshallen van het Ahoy'- complex te Rotterdam opnieuw een welvoorziene consu mentenbeurs aantroffen. Een groot deel van de bezoekers deed de Heineken stand aan, hetzij om er bij een koel glas bier even uit te rusten, hetzij om deel te nemen aan het Ook op de Femina zorgde het bingospel steeds voor een vol huis. 12 Thuis is erTTeinëkeii

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1971 | | pagina 12