m Nationale Slijtersvakbeurs 1971 sums te benutten. Hij kan dit onder meer bereiken door de artikelen, die hij heeft te bieden, royaal uit te stallen. Want, royaal uitgestald doet royaal verkopen. Een tweede winst-punt is dat een massale uitstalling in de zaak voor de slijter een duidelijke arbeids besparing betekent wat betreft het dagelijks aanvullen van de winkel voorraad, juist in deze toch al zo drukke periode. De detaillist kan deze zomerse-omzet-in-de-winter nog extra opvoeren, indien hij aan de pre sentatie in de verkoopruimte een dui delijke boodschap weet mee te geven. Deze boodschap, gebracht in de eta lage en herhaald in de winkel, kan afgestemd worden op verschillende winterse onderwerpen. In onze stand op de beurs waren hiervan enkele sprekende voorbeelden te zien. Zoals het rendier met arreslee en het daar omheen uitgestalde assortiment, een blikvanger, die niet alleen door zijn centrale plaats in de stand, maar vooral ook door zijn functie als idee enbron, in het middelpunt van de be langstelling stond. Vele malen is ons gevraagd naar het adres waar rendier en arreslee gehuurd konden worden. De belangstelling voor de Slijtersvakbeurs, die op 12 en 13 september voor de vierde maal gehouden werd, beweegt zich in nog steeds stijgende lijn. Dit jaar noteerde men bijna duizend bezoekers méér (dat is ruim dertig procent) dan in 1970. Teruggaande naar 1967 zien we, dat de Slijtersvakbeurs werd opgezet om de branchegenoten de gelegenheid te bieden zich te oriënteren over ge schenkverpakkingen in de maand de cember. Toen deze gedachte aansloeg, ont- MATIOaflLEJ stond er steeds meer belangstelling van de zijde van fabrikanten, die met zelf ontworpen geschenkverpak kingen of nieuwe artikelen op de beurs verschenen. Onze presentatie was er dit jaar op gericht de slijters ervan te doordrin gen, dat de decembermaand wat de omzet in bier en frisdranken betreft voor hen een zomermaand betekent. Het motto van onze stand luidde dan ook: Zomerse omzetten...., óók in de winter. De decembermaand bij uit stek biedt de slijter vele verkoopmo gelijkheden. Mogelijkheden, die hij moet trachten voor honderd procent Momentopname, tevens totaaloverzicht van het interieur. Rechts rendier en arreslee met de daaromheen gegroepeerde assortimentsonderdelen. 11

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1971 | | pagina 11