Het Personal Benefit State ment zorgt ervoor dat ieder een een beter inzicht krijgt in de totale waarde van het beloningspakket. Die inspan ning is door veel medewer kers positief ontvangen. Het Personal Benefit Statement zal drie jaar achtereen worden opgesteld en aan de medewerkers worden ge stuurd. Daarna zal een evalu atie plaatsvinden. CAVO A LA CARTE In oktober 1995 is een nieuwe mogelijkheid in het leven geroepen voor CAVO- medewerkers om het gebruik van bepaalde arbeidsvoor waardelijke regelingen te flexibiliseren. Deze mogelijk heid wordt gecreëerd door het arbeidsvoorwaarden pakket op te splitsen in zoge naamde 'bronnen' en 'doelen'. Bronnen zijn: vakantiedagen, ATV-dagen, salaris en tantiè me. Doelen zijn: aanvullende deelnemersjaren voor het pensioen, premiespaar regeling, spaarloonregeling, vrije spaarregeling of contant geld. Medewerkers kunnen de waarde die wordt verte genwoordigd door de bronnen zelf indelen naar de gewenste doelen. Zo kan een medewerker bijvoorbeeld ATV-dagen 'verkopen' en de opbrengst daarvan naar pen sioen of spaarregeling laten vloeien, of zelfs contant laten uitbetalen. Tot op zekere hoogte natuurlijk, omdat deze keuzevrijheid gebonden blijft aan wettelijke bepalin gen en regelingen en aan de mogelijkheden van de afde ling waar men werkt. CAVO a la Carte werd aange boden aan de ruim 1.500 CAVO-medewerkers, waarvan zo'n 15% van het aanbod gebruik heeft gemaakt. Het toont aan dat deze nieuwe mogelijkheid in een reeds bestaande behoefte voorziet. Heineken Nederland heeft in 1995 een werkgroep gestart om te onderzoeken in hoeverre het huidige instru mentarium voldoende is toegesneden op de toekomst. Hierbij worden de volgende instrumenten onder de loep genomen: Functie-ontwerp, beloning, werving selectie, beoordeling, training ont wikkeling en personeelsplan ning potentieelschatting. Met name op de laatste vier van deze punten zijn in 1995 stappen gezet om tot verdere integratie te komen. SAMENSTELLING PERSONEELSBESTAND ïwT SOCIAAL INSTRUMENTARIUM MANNEN VROUWEN TOTAAL PRO NIET TOTAAL PLOEGEN PART PRO NIET TOTAAL PLOEGEN PART PRO NIET TOTAAL DUKTIE PR0D. DIENST TIME DUKTIE PR0D. DIENST TIME DUKTIE PR0D. AMSTERDAM 0 151 151 9 1 0 119 119 0 26 0 270 270 'S-HERTOGENBOSCH 899 42 941 697 0 51 14 65 7 25 950 56 1006 BUNNIK 263 143 406 216 1 0 35 35 0 7 263 178 441 ROTTERDAM 0 51 51 0 0 0 38 38 0 6 0 89 89 Z0ETERW0UDE 1150 699 1849 851 54 38 297 335 2 136 1188 996 2184 HORECAGEBIEDEN 0 823 823 16 4 0 163 163 0 48 0 986 986 TOTAAL 31-12-1995 2312 1909 4221 1789 60 89 666 755 9 248 2401 2575 4976 TOTAAL 31-12-1994 2336 1802 4138 1735 10 64 644 708 13 208 2400 2446 4846 TOTAAL 31-12-1993 2321 1826 4147 1751 12 57 625 682 9 199 2378 2451 4829 TOTAAL 31-12-1992 2488 1821 4309 1923 9 66 612 678 7 180 2554 2433 4987 TOTAAL 31-12-1991 2676 1885 4561 2070 7 58 607 665 6 153 2734 2492 5226 MANNEN PRODUKTIE MANNEN NIE1 PRODUKTIE VROUWEN PRODUKTIE VROUWEN NIET PRODUKTIE AMSTERDAM 270 'S-HERTOGENBOSCH 1006 ROTTERDAM 8? Z0ETERW0UDE 2184 HORECAGEBIEDEN 986 TOTAAL 31-12-1995 4976 7

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Sociaal Jaarverslag | 1995 | | pagina 11