C I Z?- werkers in de fabriek. De portiers zorgen dat er geen ongenode gasten op het terrein komen en zorgen dat de verkeersstroom goed loopt. "En we zorgen dat klanten vriendelijk wor den ontvangen voegt Geert Eggen daaraan toe. "Als iemand veel te vroeg is, vragen we of hij wil wachten. En we geven hem een kopje koffie. Dat spreekt voor zich. Een portier is de eerste met wie de klant te maken krijgt. Hij is het visitekaartje. Voor mij betekent dat ook dat je verzorgde kleren draagt en schone, geknipte haren hebt. Tenslotte zijn we een levensmiddelen bedrijf. Dan kun je er als por tier niet onverzorgd uitzien vindt Eggen. Voorts nam ook dit jaar weer een aantal medewerk(st)ers deel aan diverse managementopleidingen verzorgd door Manage ment Training en Opleiding Heineken Nederlands Beheer en Corporate Professional Development. De vraag vanuit de organisatie naar externe opleidingen was in 1992 groter dan in voorgaande jaren; 92 medewerkers werden aangemeld voor een externe opleiding van 2 of meer dagen. De verdeling naar de verschillende studierichtingen was als volgt: Algemeen vormend: 3 Communicatie/leidinggeven: 12 Marketing/reclame: 10 Administratie/informatica: 13 Technisch/technologisch: 47 Veiligheid/milieu/Arbo: 7 Tevens leverde Vrumona een belangrijke bijdrage aan het tot stand komen van de Basiscursus frisdrankenindustrie. Deze bestaat uit twee onderdelen te weten: Produktietechniek en Machinetechniek. De gezamenlijke frisdrankenfabrikanten namen hiertoe het ini tiatief. De NFI (vereniging Nederlandse Frisdranken Industrie) zorgde, in samenwerking met het Bedrijfschap voor Frisdranken en Waters, voor de coördinatie.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Sociaal Jaarverslag | 1992 | | pagina 24